ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۲ هزار و ۹۵۱ تعهد ایجاد فرصت شغلی در استان تاکنون پنج هزار و ۳۱۶ فرصت شغلی ایجاد شده و در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مولوی در چهارمین کمیته تخصصی اشتغال استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۴۲ درصد برنامه تعهد اشتغال استان محقق شده است افزود: از ۳۸ دستگاه اجرایی ۲۴ دستگاه متناسب با برنامه رصد اشتغال عمل کرده‌اند و مابقی دستگاه‌ها نیز باید با اصلاح عملکرد خود در این خصوص اقدام کنند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری باید تا پایان سال به ۴۱ درصد و نرخ بیکاری نیز تک رقمی شود، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در تابستان ۴۳.۸۸ درصد و نرخ بیکاری نیز ۹.۴ درصد اعلام شده است.

تحقق ۲۴ درصدی تعهد اشتغال دانش‌آموختگان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان از جمله الزامات تعهد اشتغال استان در سال جاری است، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تعهد اشتغال این گروه در استان برای امسال سه هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی تعیین شده که تاکنون ۷۴۱ فرصت شغلی محقق شده است.

مولوی ادامه داد: براین اساس ۲۴ درصد تعهد اشتغال استان در بخش دانش‌آموختگان محقق شده است ‌که در این بخش عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و باید در مدت زمان مانده جبران شود.

ابلاغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

وی گفت: سهم این استان از تسهیلات مشاغل خانگی برای سال جاری یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال این تسهیلات معادل ۷۷ درصد تخصیص یافته است.

مولوی یادآور شد: براین اساس تاکنون یک هزار و ۱۳۲ پرونده به مبلغ یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال به شبکه بانکی چهارمحال و بختیاری معرفی و تاکنون ۶۵۰ پرونده به مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال معادل ۶۱ درصد مصوب شده است. همچنین بانک‌های چهارمحال و بختیاری موظف هستند تسهیلات مشاغل خانگی پرونده‌های مصوب را تا پایان آبان ماه پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در بخش پشتیبان مشاغل خانگی وجود ندارد، تاکید کرد: کسانی که می‌توانند در قالب پشتیبان در رشته‌های مختلف شغلی افرادی را زیر پوشش داشته باشند از آنها برای راه‌اندازی انواع مشاغل خانگی بدون محدودیت مالی حمایت می‌شود.

وی گفت: برای نظارت بر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دو کمیته‌ نظارت بر تسهیلات با عنوان کمیته‌های نظارت شهرستانی و استانی در شهرستان‌های دوازده‌گانه راه‌اندازی شده است و براین اساس هر تسهیلاتی که پرداخت می‌شود از سوی این کمیته‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مولوی افزود: آن دسته از افرادی که طرح خود را متناسب با مبالغی که از شبکه بانکی دریافت کرده‌اند در استان اجرا کنند از منابع یارانه ای برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر براساس بررسی کمیته نظارت شهرستان و یا استان تشخیص داده شود که منابع تسهیلات پرداختی در جای خود هزینه نشده باشد و طرح انحراف دارد تسهیلات متناسب با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بازگشت داده می‌شود.

مولوی یادآور شد: طرح‌های با تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد ریال در کمیته نظارت شهرستان و از ۱۵ تا ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در کمیته نظارت استانی بررسی می‌شود.

براساس آمارهای اعلام شده نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در تابستان ۱۴۰۲ معادل ۱۰ درصد اعلام شده است که نسبت به نرخ ۱۱.۹ درصد بیکاری در بهار امسال ۱.۹ درصد کاهش دارد.

کد خبر: 74752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =