حدود ۳۰ هزار نفر به جمعیت شاغل خراسان رضوی اضافه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ششمین جلسه گروه کارشناسی کارگروه تخصصی اشتغال استان از اضافه شدن حدود ۳۰ هزار نفر به جمعیت شاغل استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه استان خراسان رضوی، محمد امین بابائی با بیان این مطلب گفت: تعهد امسال استان در حوزه اشتغال، ۷۹ هزار و ۷۳۲ نفر است که بین دستگاهی و شهرستانی تقسیم شده است.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه و زمان آغاز ثبت اطلاعات شاغلان جدید در سامانه رصد، تا امروز دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی مشخصات ۲۹ هزار و ۸۴۵ نفر را بعنوان شاغل جدید در سامانه مذکور ثبت کردند که معادل ۳۷.۴۳ درصد تعهد کل اشتغال استان است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه گفت: یکی از جنبه‌های مثبت تقسیم سهمیه اشتغال بین دستگاهی،اختصاص سهمیه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است،به نحوی که از مجموع تعهد اشتغال استان در سال جاری، ۱۲ هزار و ۴۳۸ نفر به فارغ‌التحصیلان اختصاص یافت که تا امروز حدود ۳۱.۶۲ درصد این تعهد محقق شده است.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی اشتغالزایی صرفا بر مبنای پرداخت تسهیلات نیست و دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید از این گفتمان و تفکر عبور کنند،چراکه استان سرشار از ظرفیت برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: 74692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =