غربالگری اضطراب ۲۸۰ کودک در بهزیستی قزوین

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: ۲۸۰ کودک از ابتدای امسال تاکنون در طرح غربالگری اضطراب مراکز مثبت زندگی بهزیستی این استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۰ کودک مضطرب شناسایی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا غلامرضایی با بیان اینکه این کودکان مضطرب که در مراکز مثبت زندگی شناسایی شدند، برای دریافت خدمات درمانی به مراکز مشاوره معرفی شده‌اند افزود: طرح غربالگری اضطراب از سال ۹۳ برای کودکان پنج تا ۶ ساله قزوینی با هدف شناسایی و ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از اضطراب کودکان به صورت رایگان در سراسر مراکز مثبت زندگی به صورت سیار و ثابت برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ورود به هنگام در راستای تشخیص به موقع اختلالات اضطرابی کوکان پنج تا ۶ ساله و درمان در سن طلایی دانست و یادآور شد: با کمک والدین و مربیان کودکان می‌توان با تشخیص به موقع و درمان به هنگام، از پیشرفت اضطراب در کودکان جلوگیری به عمل آورد تا آنها زندگی طبیعی داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین بیان کرد: اضطراب، شایع‌ترین اختلال در دوران کودکی محسوب می شود که اگر مورد بی توجهی و نبود تشخیص به موقع و درمان تا سن نوجوانی و بزرگسالی قرار نگیرد، می تواند پیامدهای بسیار ناگواری در روابط اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی و افسردگی داشته باشد.

کد خبر: 74624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =