پرداخت ۹۰۱ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌شمالی

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پرداخت ۹۰۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اربابی در این باره گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ به منظور حمایت از کسب و کارها در بخش‌های خدمات، بهداشت، سلامت، فرهنگ و هنر و ورزش پرداخت می شود که در استان ۱۰۴ فقره طرح از این منابع بهره مند شد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح برای ۴۱۶ شغل ایجاد می کند، افزود: اعتبارات تبصره ۱۸ وزارت کار عمدتا در بخش ها و رسته های خدمات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ این تسهیلات ۱۳ درصد برای طرح های ثابت و ۱۸ درصد برای طرح های متقاضی دریافت سرمایه در گردش است.

با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است اما وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال، درآمد کسب شده کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان پایین باشد.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

کد خبر: 74565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =