مهارت‌آموزی با چاشنی توصیه‌های وزیر کار

هشتم مهر یک روز عادی سال تحصیلی جدید نیست؛ برای اولین بار رشته «صنایع غذایی» در یک هنرستان دولتی در منطقه 18 تهران راه‌اندازی شده که اتفاق مهمی است. افتتاح امروز یک مهمان ویژه داشت؛ «احمد میدری» وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک‌شنبه هشتم مهرماه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از هنرستان «لیلی موفقیان» درمنطقه ۱۸ پایتخت به موضوعات مختلفی پرداخت و از کارگاه‌ها و سایت‌های هنرستان بازدید کرد.

رمیدری درباره مهارت آشپزی در جهان و اشتغال گسترده این صنعت با ما حرف زد و چند تجریه جهانی ایجاد اشتغال را در جوامع بین‌المللی توضیح داد. او همچنین کتابی معرفی کرد که نشان می‌دهد این مهارت چقدر در اقتصاد جهان نقش دارد.

وزیر کار در ادامه این بازدید بیان کرد: به منظور توسعه مهارت‌آموزی در رشته‌هایی مانند هتلداری و رشته جدید صنایع غذایی می‌توانیم با ارتباطی منسجم از امکانات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنیم.

میدری همچنین پیشنهاد هم‌افزایی مهارت‌آموزی و علم را داد و تأکید کرد که طی تفاهم نامه‌ای بستر این ارتباط فراهم می‌شود.

وی در ادامه از کارگاه‌های نان و شیرینی‌پزی، آتلیه عکاسی و کارگاه صنایع غذایی به عنوان یک رشته جدید در هنرستان‌های تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان نظام آموزشی، مهارت‌آموزی و حمایت شرکت‌ها و کارخانه‌ها از دانش‌آموزان در قالب مسئولت اجتماعی، قرار گرفت.

دانش‌آموزان در پایه‌های یازدهم و دوازدهم وارد بازار کار می‌شوند

«الهام شفیع‌نیا» مدیر هنرستان فنی، حرفه‌ای و کار و دانش «لیلی موفقیان» نیز در بازدید وزیر کار از این مرکز آموزشی، گزارشی از شیوه آموزش ارائه کرد.

وی بیان کرد: در این هنرستان ۱۱ رشته تحصیلی شامل؛ نگارگری، نقاشی چهره، گرافیک دستی، گرافیک رایانه‌ای، حسابداری، مدیریت خانواده، تولید محتوای الکترونیکی، هتل‌داری، طراحی طلاو جواهرات، نان و شیرینی تدریس می‌شود و رشته صنایع غذایی نیز برای اولین بار در استان تهران به موارد آموزشی این هنرستان اضافه شده است.

کد خبر: 74456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =