برگزاری مانور سراسری ایمنی از معادن و کارگاه های پرخطر استان مازندران

به مناسبت فرارسیدن روز ملی آتش نشانی و ایمنی، بازرسان کار مازندران با اجرای مانور سراسری، بازرسی از معادن زغالسنگ و کارگاه های پرخطر را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، سمانه نوری، رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ضمن بیان این خبر گفت: مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، هشتم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان مازندران به مناسبت گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا بازرسان کار شهرستان‌ها با حضور در کارگاه‌های معدنی و ساختمانی، ایمنی این قبیل محیط های کاری را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

نوری بیان کرد: در این مانور، راهنمایی‌های لازم به کارگران و کارفرمایان ارائه می‌شود و در صورت ناایمن بودن کارگاه مزبور ابلاغیه رفع نواقص ارسال می شود و در صورت عدم رفع نقص باستناد ماده ۱۰۵ قانون کار با اخذ مجوز مراجع قضایی از فعالیت آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل با بیان اینکه صیانت از نیروی کار از اولویت‌های مهم این اداره کل است گفت: بازرسان کار به عنوان مهم‌ترین بازوی اجرایی در جهت نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مسائل ایمنی در کارگاه ها هستند که با تلاش‌ها و زحمات آنها ضمن ارتقای فرهنگ ایمنی کار می‌توان شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در سطح کارگاه‌ها بود.

کد خبر: 74434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =