پرداخت ۴ میلیارد تومان کمک هزینه وسایل کمک‌پزشکی به مشمولین تامین اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با معرفی انواع تعهدات کوتاه مدت این سازمان به مخاطبان، از پرداخت افزون بر ۹ میلیارد تومان کمک هزینه کفن و دفن و وسایل کمک پزشکی به مشمولین در سالجاری خبر داد .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا ، کیوان مرتضوی با اعلام اینکه مستمری بازنشستگان و درمان دو تعهد شاخصی است که اکثر مردم تامین اجتماعی را با آن می‌شناسند افزود: دامنه تعهدات سازمان محدود به این دو خدمت نبوده و در دوبخش بلندمدت شامل انواع مستمری بازماندگان، ازکارافتادگان و بازنشستگان و همچنین کوتاه مدت از قبیل مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه سفر بیمار، کمک هزینه کفن و دفن و اروتز و پروتز در قالب کمک هزینه وسایل کمک پزشکی ، بسیار متنوع است .

وی با بیان اینکه در هر ماه میلیاردها تومان در قالب هزاران سند تعهداتی بابت انواع این موارد توسط تامین اجتماعی گیلان به مشمولین پرداخت انجام می‌شود بیان کرد: در ماه‌های سپری شده سالجاری تعداد ۶۹۱۳ فقره سند کمک هزینه وسایل کمک پزشکی ( اروتز و پروتز ) با رقمی معادل چهار میلیارد تومان در سطح شعب استان صادر شده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: شیشه و فریم عینک بیشترین سهم را در این تعهد با ۶۱ درصد برخوردار بوده و ۹۱ درصد درخواستهای این تعهد نیز به صورت غیرحضوری انجام پذیرفته است .

مرتضوی ادامه داد: در همین مدت ۸۵۷ فقره کمک هزینه کفن و دفن با رقمی افزون بر ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به مشمولین این تعهد پرداخت شده است .

کد خبر: 73626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =