استفاده ۴۷ هزار بازنشسته کشوری در قم از هزینه خسارت درمان

آخرین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌دهنده این موضوع است که در قرارداد سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۳۱ نفر از بازنشستگان افراد تحت تکفل آنان و وظیفه‌بگیران از خدمات جبران هزینه خسارت درمان در این صندوق استفاده کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، همچنین تعداد افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری در این استان که به مراکز درمانی در این بازه زمانی مراجعه کردند، در مجموع به ۸۴ هزار و ۴۸۱ بار رسیده است.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای در کشور با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته در حال حاضر در ۳۱ استان خدمات خود را به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

این صندوق بازنشستگی به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور در حال حاضر بخشی از شاغلان در وزارتخانه‌ها را به عنوان کسورپرداز تحت پوشش دارد و از طرفی دیگر بخشی از جامعه بازنشستگان را خدمات‌رسانی می‌کند.

بازنشستگان ۸۳ درصد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی قم
آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که تعداد کل بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در استان قم جامعه آماری ۱۴ هزار و ۸۳۰ نفر را شامل می‌شوند که پنج هزار و ۴۷۶ نفر آنان زن و ۹ هزار و ۳۵۴ نفر را مردان تشکیل می‌دهند که ۸۳ درصد جامعه تحت پوشش این صندوق در استان محسوب می‌شوند.
این داده‌های آماری نشان می‌دهد در حال حاضر بازنشستگان متوفی ۱۳ درصد، شاغلان متوفی سه درصد و ازکارافتادگان یک درصد گروههای تحت پوشش این صندوق محسوب می‌شوند.

همچنین در این داده‌های آماری تعداد ازکارافتادگان در این استان ۱۲۶ زن و ۷۹ مرد، شاغلان متوفی ۶۷ زن و ۵۷۴ مرد و همچنین ۱۰۰ بازنشسته متوفی زن و ۲ هزار و ۱۸۱ مرد به شمار می‌روند.

پرداخت ۱۶۸۶ مورد وام ضروری به بازنشستگان
داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که تا پایان آذرماه سال گذشته یک هزار و ۶۸۶ مورد وام ضروری قرض‌الحسنه به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی در استان قم پرداخت شد تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشت افراد بازنشسته کمک شود.
یکی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت تسهیلات به وظیفه‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است که در بخش وام ضروری، وام ازدواج فرزندان و تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویان تقسیم‌بندی شده است. وام ضروری با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار افراد بازنشسته قرار می‌گیرد.
همچنین در بخش تسهیلات مالی پرداختی به افراد تحت پوشش در این استان، در بخش وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ۹ مورد و وام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و فرزندان آنان هشت مورد به افراد دارای شرایط تعلق گرفت.

میانگین پرداخت حقوق بازنشستگان در قم ۱۱۷ میلیون ریال
آمارهای صندوق بازنشستگی استان قم تا پایان فصل پاییز سال گذشته نشان می‌دهد، میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در این استان ۵۲ سال محاسبه شده، این در حالی است که میانگین سن فعلی افراد تحت پوشش این صندوق ۶۲ سال است.

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی قم نشان‌دهنده این موضوع است که میانگین مدت خدمت حقوق‌بگیران در این صندوق ۲۸ سال و متوسط مدت پرداخت حقوق برای افراد بازنشسته نیز ۲۸ سال تعیین شده است.
آمارهای این صندوق حاکی از آن است که میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی قم ۱۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است تا افرادی که بخواهند از خدمات بازنشستگی از این صندوق بهره‌مند شوند بتوانند از حقوق لازم برخوردار شوند.

مردان حدود ۶۷ درصد حقوق‌بگیران در استان قم

اطلاعات موجود درباره تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان قم تا پایان سال گذشته نشانگر آمارهای مربوط به بازنشستگان براساس تفکیک زن و مرد است، طبق این آمارها در حال حاضر ۱۷ هزار و ۹۵۷ نفر حقوق‌بگیر از خدمات این صندوق برخوردار هستند که ۶۷.۸۷ درصد مرد و ۳۲.۱۳ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین تعداد شاغلان بیمه‌پرداز (کسورپرداز) در این صندوق بازنشستگی در استان قم براساس آخرین داده‌های آماری به ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر تا پاییز سال گذشته رسیده است که این افراد به عنوان بیمه‌پردازان اصلی این صندوق به شمار می‌روند.

۷۲ درصد حقوق‌بگیران شاغل در وزارت آموزش و پرورش

اطلاعات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری نشان‌دهنده این موضوع است که در حال حاضر ۷۲.۳۳ درصد حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق در استان قم در قالب ۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر به عنوان شاغلان در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

همچنین ۱۱.۳۳ درصد از جامعه حقوق‌بگیران در این استان در قالب ۲ هزار و ۳۴ نفر در وزارت بهداشت، آموزش و پزشکی فعالیت دارند که این دو وزارتخانه بیشترین آمارهای مربوط به افراد تحت پوشش این صندوق بازنشستگی در قزوین را به خود اختصاص داده‌اند.آمارهای مربوط به وراث وظیفه‌بگیر تا پایان آذر ۱۴۰۲ نیز سه هزار و ۸۳۱ نفر محسوب می‌شوند که این افراد شامل همسر، فرزند، مادر، پدر و نواده آنان هستند که در مجموع سه هزار و ۵۹۶ زن و ۲۳۵ مرد در این داده‌های آماری محسوب می‌شوند.

کد خبر: 73613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =