میانگین پاسخ به شکایات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کردستان کمتر از دو روز است

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان در میز ارتباطات مردمی که با حضور بازرس کل استان تشکیل شد، گفت: شکایات و درخواست‌های بیمه‌شدگان در این سازمان با جدیت رصد و در کمتر از دو روز (۱/۷۸ روز) پاسخ‌های لازم داده می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، صلاح قریشی در دیدار بازرس کل استان با همکاران و مراجعان تامین اجتماعی، با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و خدمتگزاری به مردم جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تامین اجتماعی است گفت: ۲۳۳ هزار بیمه شده اصلی، ۶۵ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

وی با بیان این مطلب که یکشنبه‌های هر هفته ملاقات عمومی با مراجعین برگزار می‌شود، افزود: ۶۹۹ هزار نفر از جمعیت و ۵۶ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی استان قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با تأکید بر این‌که شرکای اجتماعی، صاحبان واقعی سازمان و مدیران و کارکنان سازمان امانتدار آن‌ها هستند، گفت: خدمات این سازمان در سال‌های اخیر در حوزه الکترونیکی و غیرحضوری پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته است و هم اکنون ۵۷ خدمت سازمان به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

بازرس کل استان کردستان با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد، به تشریح عملکرد بازرسی کل استان پرداخت و بر لزوم انجام به موقع تعهدات کارفرمایان در پرداخت مطالبات جاری و همچنین تکلیف مطالبات معوق کارفرمایان و شهرداری ها جهت انجام بهینه وظایف سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران تاکید کرد و صیانت از منابع تامین اجتماعی را بعنوان حق الناس وظیفه ای دانست که همه در مقابل آن مسئولند.

عیسی هواسی ضمن بررسی مسایل و مشکلات مراجعین با اشاره به بدهی ۱۷۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به تامین اجتماعی کردستان، افزود: تامین اجتماعی باید سازوکارهای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و بیماران را فراهم کند.

وی با تاکید بر این مطلب که قصورات کارفرمایان نباید به ضرر کارگران و بیمه شدگان منجر شود، خواستار تشکیل جلسه مشترک تامین اجتماعی و شهرداری به‌منظور حل مشکلات بدهی شهرداری شد و اعلام کرد: اگر شهرداری توان پرداخت بدهی را ندارد ملک‌های آنان شناسایی، توقیف و به نفع کارگران و تسویه بدهی تهاتر و به فروش برود.

هواسی با توجه به دامنه گسترده افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان نقش مهمی در جهت ارتقای اعتماد و رضایتمندی آحاد جامعه دارد.

کد خبر: 73351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =