بررسی نهایی وضعیت موکب‌های درمانی تامین اجتماعی در دو مرز شلمچه و چذابه

در پنجمین جلسه ستاد اربعین تامین اجتماعی خوزستان که با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان و مدیران درمان و بیمه استان برگزار شد درباره بررسی نهایی وضعیت مواکب درمانی در دو مرز شلمچه و چذابه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان، هدایت اله عبدی زاده، مدیر درمان تامین اجتماعی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد اربعین تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارائه خدمات درمانی مطلوب در هر دو پایانه مرزی استان به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در موسم اربعین حسینی جزو اولویت‌های فرهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان است.

وی در ادامه از اختصاص یک موکب بزرگ درمانی در مرز شلمچه و یک موکب درمانی متشکل از ۵ کانکس در مرز چذابه خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به حضور ۱۰ استان( فارس-بوشهر-کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری- هرمزگان-اصفهان-یزد-سمنان-کرمان و خراسان جنوبی) به عنوان معین استان خوزستان در راه‌اندازی این موکب‌ها اشاره و بیان کرد: مواکب درمانی تامین اجتماعی خوزستان در موسم اربعین امسال در دو مرز چذابه و شلمچه ، بصورت ۲۴ ساعته با همیاری و همراهی اداره کل تامین اجتماعی استان و با تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی آماده ارائه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه تنظیمی و پیش بینی تجهیزات و امکانات، خدمات خوب و قابل توجهی به زائران ارائه خواهد شد.

در ادامه عبدالرضا روشنی، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به تحول امور فرهنگی و اجتماعی در سال‌های اخیر به تجربیات موفق سال گذشته مانند مسابقات کشوری قرآن در آبادان و اجرای برنامه‌های راهیان نور در مرز شلمچه اشاره و ابراز امیدواری کرد ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی در اربعین امسال نیز همانند سالهای گذشته به خوبی هر چه تمام تر برگزار خواهد شد.

عنایت اله آقایی، رئیس ستاد اربعین خوزستان به گزارش اجمالی از برنامه های ستاد در روزهای اخیر پرداخت و گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل برگزاری برنامه های ویژه اربعین امسال جلسه ستاد تشکیل و کارگروه‌ها و شرح وظایف آنان مشخص شد سپس فورا ضمن نامه نگاری با استان‌های معین برنامه زمانبندی ارسال و اسامی خادمین از آنان دریافت شد .

وی با بیان اینکه چالش محل استقرار مواکب نیز با همکاری و همیاری کلیه افراد دخیل برطرف شد بیان کرد: مهمانسراهای آبادان،‌خرمشهر و اهواز جهت اسکان و استراحت همکاران قبل از عزیمت به مواکب در نظر گرفته شده است.

جابر احمدی، رییس اداره روابط عمومی درمان نیز ضمن اشاره به صدور کارت شناسایی و لباس متحدالشکل برای خادمین گفت: فضاسازی موکب‌ها در هر دو مرز جهت سهولت دسترسی زوار صورت گرفته است.

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از راهپیمایی اربعین بعنوان یک اتفاق بزرگ نام برد که متحد کننده دل‌های تمامی مردمی است که در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی افزود: از سوی دیگر پیاده روی اربعین، هرساله بخشی از جامعه آرمانی و تمدن نوین اسلامی را به تصویر کشیده و کارآمدی آموزه‌های دینی و احادیث را اثبات می‌کند. یکی از جلوه‌های بی‌نظیر این حماسه ارائه الگوی و سبک نوین تمدن اسلامی است. آن هم در شرایطی که ابتذال فرهنگی غربی بعنوان الگوی زندگانی جوامع بشری توسط رسانه های غرب در جهان امروز معرفی شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از ستاد اربعین مدیریت درمان و تمامی همکاران دخیل در این حوزه گفت:‌ علیرغم تمامی مشکلات و مسائل پیش رو آرزو داریم با لطف و نظر ائمه اطهار امسال هم ضمن ارائه خدمات مطلوب به زوار ،‌بستری فراهم شود تا در سال‌های آینده خدمات با کمیت و کیفیت هر چه بهتر برگزار شود.

در مواکب درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در سال گذشته در دو مرز شلمچه و چذابه به بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی، خدمات درمانی ارائه شد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز دو مرز مهم و رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

کد خبر: 73181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =