۵۵ درصد جمعیت شهرستان راور تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کرمان به همراه روسای ادارت حراست و روابط عمومی این اداره‌کل با حضور در شهرستان زرند، از شعبه تامین‌اجتماعی در این شهرستان بازدید و با فرماندار شهرستان راور دیدار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان، محمود شیخ‌شعاعی در بدو ورود به شهرستان راور در راستای تعاملات برون سازمانی به اتفاق هیات همراه با حضور در فرمانداری این شهرستان با رضا عباسی، فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کرمان در ملاقات با فرماندار راور با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات سازمان تأمین اجتماعی به جمعیت تحت پوشش که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود اشاره و بیان کرد: این خدمات که گستره زمانی تولد تا پس از مرگ را پوشش می‌دهد برای امنیت خاطر قشر مولد و زحمتکش و همچنین امنیت اجتماعی کشور بسیار پراهمیت است؛ منابع سازمان تأمین اجتماعی صرفاً از محل حق بیمه‌های دریافتی تأمین می‌شود و مطالبات این سازمان به منزله حق الناس است.

وی افزود: ۵۵ درصد جمعیت شهرستان راور تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی است که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و افزون بر ۴ هزار نفر مستمری‌بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش هستند.

شیخ‌شعاعی از جمله مسائل و چالش‌هایی که اداره کل تأمین اجتماعی با آنها مواجه است را مطالبات معوقه از کارگاه‌های مختلف، عدم پرداخت حق بیمه از طرف کارفرمایان بر اساس دستمزد واقعی و عدم ارائه دفاتر قانونی توسط برخی شرکت‌ها به بازرسان دفاتر قانونی سازمان خواند و خواستار حمایت و پشتیبانی قانونی فرمانداری لالی در رفع این مسائل شد.

عباسی نیز با اشاره به بررسی‌های میدانی و رصد عملکرد این مجموعه، از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته به منظور ارتقاء شاخص‌ها و رشد و بالندگی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم فهیم شهرستان به ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران و افزایش رضایتمندی این جامعه قدردانی کرد.

در پایان مدیرکل تامین‌اجتماعی استان از فرماندار شهرستان راور به پاس همراهی ایشان در راستای گسترش فرهنگ بیمه‌ای تقدیر کرد.

بازدید از شعبه تامین اجتماعی راور

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در بازدید از شعبه راور با بیمه‌شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و کارکنان شعبه دیدار و گفتگو کردو افزود: پاسخگویی مطلوب به نیازهای بیمه‌ای مخاطبان وظیفه اصلی ماست.

وی دقت و تسریع در انجام امور محوله و هدایت مخاطبان برای بهره‌مندی بیشتر از خدمات غیرحضوری را ضروری برشمرد و بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی شرکای اجتماعی از قوانین سازمان باعث می‌شود تا شاهد رضایتمندی بیشتر ذینفعان باشیم.

شیخ‌شعاعی موضوعات مختلفی همچون روند گسترش پوشش بیمه‌ای به اقشار مختلف در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تعیین تکلیف دیون کارفرمایان، وضعیت پرونده‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مستمری‌بگیران و کارگران ساختمانی شهرستان را مورد پیگیری قرار داده و بر تلاش در جهت ایجاد رضایتمندی مطلوب در بین شرکای اجتماعی و تقویت تعاملات تاکید کرد.

کد خبر: 73154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =