برگزاری  جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با حضور بازرسان دفتر بازرسی،ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،مدیرکل تامین اجتماعی استان و اعضای تیم ارزیابی عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، سیری، بازرس تیم ارزیابی عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی فلسفه وجودی بازرسی‌ها را کمک به ارتقا بهره وری، کیفیت عملکرد، و خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات احتمالی دستگاهها و شرکتهای زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها دانست و گفت: در حال حاضر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اتخاذ رویکرد تقویت بازرسی‌ها و ارزیابی‌های دوره ای و با وجود مدیران با تجربه و متخصص و همچنین با نگاه مثبت، موضوع نظارت مستمر بر عملکرد و نحوه خدمات‌رسانی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت و ادارات کل استانی را در قالب تیم‌های ارزیابی رصد کرده و با ارائه راهکارهای موثر، راهنمایی و تذکر مناسب نسبت به رفع مشکلات احتمالی و تقویت نقاط قوت این ادارات و نیز رفع موانع احتمالی در مسیر ارائه خدمات شایسته به مردم شریف ایران اقدام کرده است.

وی ضمن تشریح اهمیت و جایگاه ارزیابی عملکرد در ارتقا کیفیت خدمات رسانی دستگاه‌ها افزود: تلاش تیم‌های ارزیابی عملکرد در بازرسی‌های دوره‌ای در استان‌ها، پایش عملکرد و رصد و شناسایی چالش‌ها و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دستگاه‌هاست.

بازرس دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همواره تلاش کرده‌ایم تا با احصا مشکلات ساختاری و طرح این مسائل در جلسات با مسئولین استانها و وزارت متبوع، نقاط ضعف و قوت و راهکارهای برون رفت از این مشکلات را شناسایی کنیم.

سیری افزود: روال کار ما همواره تاکید بر خودارزیابی دستگاه‌ها و ادارات کل استانی بوده است و باور داریم با تعامل و همکاری متقابل و رعایت اصل شفافیت و صداقت، بتوانیم بستر و زمینه خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مردم را فراهم کنیم.

در این جلسه مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن خیر مقدم به بازرسان دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی، موضوع نظارت و ارزیابی عملکرد در دستگاه‌های خدمات رسان را موضوعی مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سازمان تامین اجتماعی با درایت مدیران عالی سازمان این مهم به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

جواد یزدانی فلسفه ایجاد اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات و اداره کل نظارت و ارتباطات مردمی تامین اجتماعی را رصد و پایش میزان رضایتمندی مخاطبین سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: گستردگی جامعه مخاطبین تامین اجتماعی و اهمیت این سازمان در برقراری امنیت اجتماعی خانوارهای ایرانی ضرورت وجود سیستم پایش ، رصد و ارزیابی عملکرد سازمان را مشخص می‌کند.

وی موفقیت مسئولین در مدیریت یک دستگاه را در سه عامل شفافیت در عملکرد، پاسخگویی و مشارکت و تعامل با نیروی انسانی دانست و بیان کرد: مدیران موفق موفق باید مشکلات و مسائل دستگاه خود را شناخته وکارکنان دستگاه تحت مسئولیت خود را از مشکلات و ظرفیتهای سازمان اگاه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل استان در جشنواره شهید رجایی،کسب رتبه برتر در امر اقامه نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان، کسب رتبه برتر اداره کل استان در بین ادارات کل همتزار در سطح کشور، رتبه برتر در بین ادارات کل استانی در پاسخگویی به مکاتبات و درخواست‌های مردمی و برپایی میزخدمت ویژه سفر ریاست جمهوری به استان، جایگاه مطلوب در همکاری با اداره کل بازرسی استانداری خراسان شمالی در موضوع سامانه سامد و پاسخگویی به تماس‌های تلفنی مخاطبین سازمان، تعامل ویژه و موثر با شرکای اجتماعی سازمان در استان، بازدیدهای دوره ای و نظارت بر عملکرد شعب تابعه استان، توجه ویژه به ملاقات‌های مردمی و پیگیری درخواست‌های مخاطبین سازمان و کارکنان شاغل،‌ برپایی میز خدمت ویژه دستگاه‌های اجرایی، تعامل با دانشگاه‌ها و تقویت موضوع گفتمان تامین اجتماعی در دانشگاه‌های استان، توسعه تعاملات با کارفرمایان استان در قالب برگزاری نشست‌های شورای راهبردی، پیگیری مشکلات جامعه بازنشستگان استان به ویژه در بعد معیشتی و پیگیری افزایش سهمیه وام و تسهیلات قرض‌الحسنه و پیگیری سفرهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری دوره های آموزشی سواد سلامت بازنشستگان، آموزش کارکنان در موضوع سلامت اداری با تاکید بر پیشگیری از وقوع فساد اداری، شفاف سازی و مستند سازی فرایند خدمات‌رسانی، اطلاع رسانی و آموزش جامعه شرکای اجتماعی، نظارت بر حسن رفتار کارکنان و نحوه رفتار با ارباب رجوع، ارائه خدمات غیرحضوری و واگذاری امور به بخش خصوصی در جهت تسهیل کار و دریافت خدمات در محل زندگی مراجعان و مردم را از جمله اقدامات اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی عنوان و بیان کرد: تمامی این موارد نشان از تلاش،همدلی و عزم همکاران و مسئولین این اداره کل در کسب رضایت مردم است.

در انتهای این جلسه مستندات و موارد مرتبط با عملکرد اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی حول سه محور سلامت اداری،اطلاعات سازمانی و شایستگی های مدیریتی و ارزیابی عملکرد به بازرسان ارزیابی عملکرد وزارت متبوع ارائه شد.

این برنامه در ادامه بازرسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادارات کل زیر مجموعه شورای هماهنگی وزارت متبوع در استان انجام گرفت.

کد خبر: 73146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =