جذب یک میلیون و ۵۰ هزار بیمه شده جدید در ۳۴ ماه

«بیت‌اله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اقدامات حوزه بیمه‌ای این صندوق را در دولت سیزدهم به جامعه شریف و زحمتکش کشاورزان، روستائیان و عشایر حائز اهمیت دانست و گفت: تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر بدون بیمه اجتماعی در ۳۴ ماهه اخیر جذب صندوق شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، برقراری در همایش بیمه همگانی این صندوق در شهرستان رزن بر لزوم پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستائیان تأکید کرد و گفت: محور اساسی همایش، گسترش پوشش بیمه‌ای شهرستان رزن است چرا که گسترش چتر پوشش بیمه اجتماعی می‌تواند تأثیر بالایی در زندگی جامعه روستایی داشته باشد.

وی افزود: مسلمانان جهان از هر کشوری با هر سلیقه ای در یک پیاده روی چند روزه، همگی برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند و امیدوارند قدم کوچکی برای اعتلای انسانیت در عصر حاضر بردارند. آحاد مردم و مسئولین باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش‌آفرینی کنیم چرا که با اطلاع‌رسانی صحیح، کیفیت زندگی مردم به‌ویژه کشاورزان، روستائیان و عشایر ارتقاء می‌یابد. باید به تأسی از فرامین و منویات مقام معظم رهبری در فرصت‌های در اختیار به تبیین موهبت‌های بزرگ انقلاب اسلامی بپردازیم.

برقراری یکی از خدمات نظام مقدس اسلامی ایران را تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرد و گفت: مزایای صندوق پرداخت مستمری سالمندی، ازکارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به اعضای اصلی و تبعی است.

او در ادامه اضافه کرد: یکی از لازمه‌های خدمت‌رسانی به جامعه هدف وجود اخلاص است چرا که رمز ماندگاری نام‌آوران بزرگ ایران اسلامی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، وجود اخلاص در خدمت به مردم است.

برقراری با اشاره به توان بالای استان همدان و شهرستان رزن در پوشش حداکثری بیمه اجتماعی برای جامعه هدف، توضیح داد: شهرستان رزن دارای منابع و ذخایر ارزشمند انسانی است که از گذشته‌های دور به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی، خدمات بسیار بزرگی به نظام مقدس اسلامی ارائه کرده است.

برقراری همچنین اجرایی کردن ماده (۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع بیمه اجتماعی رایگان غیرشاغل روستایی و عشایری و جذب بالغ بر ۳۱۱ هزار نفر در سال گذشته را افتخار بزرگی برای صندوق دانست و افزود: عملکرد صندوق در سال ۱۴۰۲ در حوزه پوشش بیمه اجتماعی برای تعداد ۵۰۶ هزار و ۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر بدون بیمه، بالاترین میزان عملکرد صندوق از زمان تاأسیس است.

مدیرعامل صندوق در ادامه به افزایش سهم زنان از بیمه‌شدگان جدید اشاره کرده و گفت: بیش از ۶۰۷ هزار نفر از زنان بدون پوشش بیمه اجتماعی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۱ و نزدیک به ۳۹۶ هزار بیمه‌شده زن در سال قبل تحت پوشش صندوق قرار گرفتند که به ترتیب ۴۱ درصد و ۷۸ درصد عملکرد سال‌های مذکور است. در حال حاضر تعداد کل زنان بیمه‌شده صندوق، ۷۳۰.۵۱۵ نفر معادل ۲۶ درصد مجموع بیمه‌شدگان است.

وی در ادامه به پرداخت مبلغ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش اشاره کرده و گفت: حقوق مستمری‌بگیران صندوق برای حداقل‌بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده و با اعمال افزایش مستمری‌ در سال‌جاری این اعداد به افزایش ۸۳ درصدی برای تمام مستمری‌بگیران خواهد رسید.

«علی اصغر غفاری» فرماندار شهرستان رزن، «حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر منصوری» امام جمعه شهرستان رزن و «حاتم شکری» مدیر صندوق استان همدان ضمن اشاره بر تبیین و اطلاع رسانی خدمات صندوق در سطح شهرستان رزن بر لزوم همکاری بیشتر در موضوع افزایش پوشش بیمه اجتماعی تأکید کردند.

کد خبر: 73070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =