تداوم پرداخت تسهیلات ضروری به بازنشستگان صندوق کشوری

رویکرد پرداخت اعطای تسهیلات به بازنشستگان و حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از سال‌های گذشته در راستای بهبود وضعیت معیشتی این گروه از جامعه هدف تداوم داشته و در سال جاری نیز روند پرداخت وام ضروری به افراد بازنشسته در این صندوق ادامه داد.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش به دنبال ارائه خدمات به هنگام و بهبود وضعیت معیشتی گروه بازنشستگان و حقوق‌بگیران تحت پوشش است که در همین راستا با افزایش میزان تسهیلات و اعتبار موردنیاز آن در این مسیر گام‌هایی اساسی برداشته است.

میزان تسهیلات قرض‌الحسنه و ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سه سال گذشته نیز روند افزایشی داشته به گونه‌ای که رقم آن از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و همین موضوع رشد ۲ برابری این تسهیلات موردنیاز بازنشستگان را به دنبال داشت.

پرداخت تسهیلات برای ۵۲ هزار بازنشسته کشوری

واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۵۲ هزار نفر بازنشسته کشوری در روزهای اخیر از سوی جعفر امیرآبادی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شد که در این بخش بازنشستگان این میزان تسهیلات را در سال جاری تاکنون دریافت کرده‌اند.

امیرآبادی‌زاده گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با کارمزد سالانه چهار درصد پرداخت شده است.

براساس برنامه‌ریزی این صندوق تا پایان سال در چندین مرحله دیگر تسهیلات موردنیاز بازنشستگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد همانگونه که در سال گذشته در هفت مرحله وام ضروری به حساب این افراد واریز شد.

هفت مرحله پرداخت تسهیلات به بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

همچنین براساس داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ در قالب هفت مرحله تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه به بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق پرداخت شد که در این مدت ۲۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر از گروه‌های تحت پوشش از این وام بهره‌مند شدند.

وام قرض‌الحسنه ضروری صندوق بازنشستگی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و با اقساط ۳۶ ماهه برای بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق تدارک دیده شده است. براساس اطلاعات موجود صندوق بازنشستگی کشوری، در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از افراد متقاضی در میان بازنشستگان این صندوق این تسهیلات ضروری پرداخت شد.

طبق داده‌های آماری این صندوق سال ۱۴۰۱ نیز در مجموع این تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به حساب ۲۵۶ هزار و ۹۵۶ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری واریز شد.

افزایش سقف تسهیلات بازنشستگان کشوری

یکی از برنامه‌ها و رویکردهای راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت بازنشستگان و کمک به وضعیت رفاهی آنان بوده است به همین منظور در سال ۱۴۰۲ یکی از اقدامات مهم در این مسیر، رشد سقف تسهیلات افراد تحت پوشش بود تا بازنشستگان بتوانند با این تسهیلات بخشی از مشکلات روزمره خود را حل کنند.

افزایش ۲ برابری تسهیلات بازنشستگان صندوق کشوری مهمترین اقدام برای توسعه فعالیت‌های رفاهی صندوق بازنشستگی به شمار می‌رود زیرا میزان تسهیلات از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. بنابراین بازنشستگان و حقوق‌بگیران می‌توانند همزمان با اعلام این صندوق نسبت به ثبت‌نام تسهیلات خود اقدام کنند.

آخرین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش اکنون خدمات رفاهی و حمایتی در قالب تسهیلات بانکی به جامعه هدف را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده تا به نوعی حمایت از این گروه‌ها را به دنبال داشته باشد.

صندوق بازنشستگی کشوری در ستاد و ۳۱ مدیریت در مراکز استان‌ها به چهار درصد کل افراد جامعه ایران خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی ارائه می‌دهد و اکنون خدمات‌گیرندگان از این صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث وظیفه‌بگیر، شاغلان کسورپرداز به شمار می‌روند.

تازه‌ترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق‌بگیران تحت پوشش حاکی است تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مجموع افراد حقوق‌بگیر این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند. مجموع افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور شامل یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ شاغل متوفی و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ بازنشسته متوفی می‌شوند.

بازنشستگان به عنوان بزرگترین جامعه هدف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و ازکارافتادگان یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته این صندوق را تشکیل می‌دهند.

در بخش خدمات رفاهی و حمایتی پرداخت وام ضروری، ‌ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی «حمپاد»، ‌ خرید اعتباری و تخفیفی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ‌ تسهیلات اعتباری خرید کالای ایرانی، ‌طرح ضیافت برای اجرای طرح خرید اعتباری کالا با مشارکت بانک عامل و خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت برای انجام بیمه نامه‌های بدنه، آتش‌سوزی، شخص ثالث، حوادث و عمر انفرادی را برای بازنشستگان تحت پوشش در نظر گرفته است.

صندوق بازنشستگی کشوری در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای پس از سازمان تأمین اجتماعی بیشترین افراد تحت پوشش و تعداد بالای بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 72763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =