بورس همچنان بر مدار نزول

 روز شنبه (شش مرداد ماه) شاخص کل بورس با افت ۱۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۴.۳۴۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن با افت ۲.۸۴۷ واحدی در محدوده ۶۹۱ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی‌وصنعتی‌چادرملو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۵۸ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳.۸ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، نیان الکترونیک و آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای خدمات بندری سینا، بیمه سامان و سرمایه‌گذاری سلیم بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها ۱۹۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۲۶۵ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

شاخص کل و هم‌وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این مقاومت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها نزولی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۷۶۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۳۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۸۸۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۵۴۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای پنجمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۹۸ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۵ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۷۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۲۶۴ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۲۴۴ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۴۲ میلیارد تومان (۱.۹ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه خدمات فنی با ارزش معاملات ۲۶ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات ۷ میلیارد تومان (۲.۱ برابر میانگین هفتگی) و گروه فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۴۲ میلیارد تومان (۱.۹ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 72646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =