ثبت ۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا سمائی با بیان این مطلب گفت: این تعداد کودک شامل ۶ دختر و چهار پسر زیر سه سال هستند که پس از طی فرایندها و ضوابط فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

وی افزود: تعداد ۲۱۱ تقاضا در سامانه درخواست فرزندخواندگی در سال گذشته ثبت شد و ۳۱ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند و در سالجاری نیز تاکنون ۷۸ تقاضای جدید فرزندخواندگی ثبت شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در فرزندسپاری اولویت‌ها بر مبنای فراهم شدن زمینه بهتر پرورش و بالندگی و نیل به صلاح فرزندان منظور می‌شود، در مجموع شرایطی باید احراز شود که فرزند در وضعیت مناسب به لحاظ صلاحیت های اعتقادی و اخلاقی جایگزین شود.

سمائی بیان کرد: در اجرای شیوه‌نامه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان در استان ۳۷ خانواده اعلام تقاضا و ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی بررسی و پیگیری مشخص شد بخشی از متقاضیان به خوبی متوجه شیوه نشده‌اند و از بین متقاضیان برای ۱۱ خانواده دوره آموزشی آشنایی با شیوه نامه و مفاد آموزشی لازم ارائه شده است.

طرح «خانواده میزبان» در بهزیستی همدان اجرا شد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طرح «خانواده میزبان» ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر در خانواده، در همدان اجرا شد.

سمائی افزود: این طرح تکمیل کننده سایر طرح های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح "خانواده میزبان" کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال نزد خانواده‌های متقاضی نگهداری می‌شوند گفت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net خانواده میزبان مراجعه کنند.

سمائی بیان کرد: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 72624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =