ارائه خدمات سرپایی مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمان به بیش از ۱۰ میلیون بیمار

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه سالیانه ۵۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند گفت: در سال گذشته ۲۳۰ هزار بیمار از خدمات بستری مراکز استفاده کردند و به بیش از ۱۰ میلیون بیمار نیز خدمات سرپایی ارائه شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان، امین فخر طی دیدار با دکتر محمد مهدی فداکار،استاندار کرمان ضمن اشاره به وظیفه اصلی بیمه‌های پایه گفت: رسالت اصلی ما حفاظت مالی از بیمه‌شدگان است که در کنار آن به تولید خدمات درمانی رایگان و ارزان برای بیمه‌شدگان نیز اقدام می‌کنیم.

وی درباره ارائه خدمات در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان بیان کرد: سالیانه ۵۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند ،۲۷ هزار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و حجم مراجعات سرپایی به مراکز تامین اجتماعی استان بیش از ۴.۵ میلیون نفر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان درباره خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد گفت: در حال حاضر با ۱۶۹۵ مرکز قرارداد خرید خدمت منعقد است که در سال گذشته ۲۳۰ هزار بیمار از خدمات بستری مراکز استفاده کردند و به بیش از ۱۰ میلیون بیمار نیز خدمات سرپایی ارائه شده است.

وی درباره هزینه‌های انجام شده برای تولید و خرید خدمات درمانی افزود: در سال گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد تومان صرف تامین هزینه‌های درمانی برای بیمه شدگان شده است.

فخر درباره پرداخت فرانشیز خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد بیان کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات سرپایی به مراکز قرارداد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه بیماران متوفی که در بخش آی سی یو مراکز درمانی طرف قرارداد بستری بوده‌اند به طور ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان در ادامه سخنان خود به حمایت از بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ بیماری صعب العلاج تحت پوشش هستند.

وی یادآور شد: هزینه بیماران هموفیلی، دیالیزی و زایمان طبیعی به صورت ۱۰۰ درصد و ۹۰درصدهزینه های درمان ناباروری پرداخت می‌شود.

فخر درباره اجرای طرح حفاظت مالی در حوزه بستری در استان بیان کرد: بر این اساس بیمه شدگان از خدمات بیمارستان‌های دولتی در شهرستان‌هایی که سازمان فاقد بیمارستان است به صورت رایگان استفاده می‌کنند و این خدمت برای بیماران ۶۵ سال به بالا و کمتر از ۷ سال در همه شهرستان‌ها وجود دارد.

وی در مورد اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در سطح استان گفت: ساخت ۳ پلی کلینیک در بیمارستان‌های استان در مرحله طراحی است و بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص)کرمان راه‌اندازی شده است، همچنین ارتقاء هتلینگ بخش‌های بستری بیمارستان‌های استان در حال انجام است.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار از خدمات سازمان تامین اجتماعی تشکر و قدردانی و بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی خدمات بزرگی را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به تامین و تجهیز منابع برای ایفای تعهدات تامین اجتماعی گفت: انجام این کار یک کار بزرگ و مجاهدانه است.

استاندار کرمان ضمن اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه تامین اجتماعی افزود: با ارائه اینگونه خدمات بیماران دغدغه مالی ندارند.

وی اضافه کرد: همکاران شاغل در واحدهای درمانی تامین اجتماعی برای ارائه خدمات متحمل زحمت فراوان می‌شوند.

استاندار کرمان اجرای طرح نظام ارجاع در مراکز درمانی را گامی مهم برای مدیریت هزینه‌های درمانی و دارویی ذکر کرد.

فداکار در پایان سخنان خود خدمات درمانی در کشور را در مقایسه با دیگر کشورها کم نظیر توصیف و برای خدمتگزاران عرصه سلامت کشور مزید توفیق آرزو کرد.

کد خبر: 72600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =