تخصیص۵۵۰ میلیارد ریال به بخش اشتغال تایباد خراسان رضوی

فرماندار تایباد از تخصیص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، به بخش اشتغال این شهرستان مرزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شیردل در کارگروه اشتغال تایباد گفت: با این میزان اعتبار پیش‌بینی شده باید دو هزار و ۹۵ فرصت شغلی برای متقاضیان و افراد واجد شرایط در این منطقه فراهم شود.

وی افزود: از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده، ۲۵ درصد آن در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی شهرستان تایباد است.

فرماندار تایباد ادامه داد: بیشترین اعتبار اشتغال تایباد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۳۰۰ میلیارد ریال، بهزیستی با ۲۰۰ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال به مشاغل خانگی تعلق گرفته است.

وی گفت: سال گذشته ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی به افراد جویای کار در این شهرستان پرداخته که زمینه دو هزار و ۴۶۹ فرصت کاری شهری و روستایی محقق شد.

شیردل بیان کرد: تا قبل از پرداخت تسهیلات قطعی به متقاضیان دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجازه ثبت مشخصات فرد را در سامانه رصد ندارند، در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهمترین دغدغه‌های همه دولت‌ها است که در این راستا باید با رصد و پایش‌های لازم به دنبال شناسایی مشکلات این بخش باشیم که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.

فرماندار تایباد گفت: مسوولان استانی باید متناسب با ظرفیت‌های موجود و بازار هر منطقه مشاغل و رسته های مورد نیاز را طراحی و بر اساس آن میزان تسهیلات را مشخص کنند.

سال گذشته تعهد ثبت اشتغال تایباد در سامانه رصد هزار و ۹۶۲ فرصت شغلی بود که این رقم به دو هزار و ۴۶۹ شغل رسید.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر: 72590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =