تخصیص ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به خواف

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون به این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله عرب نژاد با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی خواف بعد از تشکیل پرونده به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می‌شود افزود: میزان اعتبار مشاغل خانگی شهرستان خواف طی سال گذشته نیز در ابتدا ۵۳ میلیارد ریال بود که در نهایت به ۵۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۵۹ پرونده برای بهره‌گیری از تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان طی سال گذشته تشکیل و ۱۰۰ در صد اعتبارات آن جذب شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف میزان تعهد اشتغال شهرستان خواف در بخش‌های مختلف طی سال جاری را هزار و ۷۹۲ نفر ذکر و بیان کرد: تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان خواف هزار و ۶۸۷ نفر بود که در نهایت ۲ هزار و ۶ نفر و ۱۱۸ درصد بیشتر از تعهد محقق شد.

حل و فصل ۱۶۹ پرونده اختلاف‌های کارگری در خواف

عرب نژاد گفت:‌ در راستای ایجاد آرامش در محیط کار و تولید، ۱۶۹ پرونده اختلاف‌های کارگری طی یک سال گذشته در این شهرستان رسیدگی و حل و فصل شد.

وی افزود: ۲۲۸ پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور هم طی یک سال اخیر در شهرستان خواف تشکیل شد و ۸۲ کارگر از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف اضافه کرد: برای صیانت از محیط‌های کار و تولید هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی طی یک سال گذشته از واحدهای تولیدی شهرستان خواف انجام شد و ۱۰ هزار نفر از کارگران و دست‌اندرکاران این واحدها آموزش‌های ایمنی و بهداشت محیط کار را فرا گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت افزون بر ۱۷۰ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی در خواف گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان در ۲ سال گذشته تشکیل و هم اکنون با هفت هزار نفر عضو نقش مهمی در جلب مشارکت مردم در فرایند توسعه و عمران منطقه دارد.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

کد خبر: 72549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =