۳۹۲ طرح تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد

امروز، دوشنبه و به‌طور همزمان در سراسر کشور ۳۹۲ طرح تعاونی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد ویس کرمی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان اینکه با افتتاح ۳۹۲ طرح تعاونی برای ۱۱هزار و ۷۸۹ نفر شغل ایجاد شده است، گفت: ۵۶ درصد از این طرح ها تولیدی و ۴۴ درصد در بخش‌های خدمات و تعاونی های توزیعی هستند. این طرح ها با مشارکت بیش از ۲۷ هزار نفر سهام دار عضو و غیر عضو ایجاد و امروز به بهره‌برداری رسیدند.

وی همچنین در ادامه افزود: در طرح‌های افتتاحی بیش از ۷. ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و نکته قابل توجه اینکه ۸۲ درصد از حجم کل سرمایه‌گذاری توسط خود مردم انجام شده است.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه ۲۹۰ طرح در شهر ها و شهرک های صنعتی و ۱۰۲ در مناطق روستایی به اجرا رسید، افزود: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال در زمینه مشارکت مردم، تقویت بخش تعاون است.

معاون امور تعاون از فعالیت بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور خبرداد و با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون و رشد ۷۵ درصدی قدرت صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، به رشد ۲۴ درصدی صادرات بخش تعاون نیز اشاره کرد و گفت: میزان صادرات بخش تعاون در دولت سیزدهم به ۴ میلیارد دلار رسید.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه امسال پس از ۱۴ سال محاسبه سهم بخش تعاون از کل اقتصاد انجام می‌شود، افزود: بالاخره پس از ۱۴ سال سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور، برای سنجش پیشرفت و برنامه‌ریزی‌های آتی در این بخش محاسبه می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت کار، با اشاره به رشد ۷/۸ درصدی اشتغال در تعاونی‌ها در دولت سیزدهم افزود: بیش از ۶ هزار و ششصد تعاونی در این دولت به ثبت رسید.

صبح روز دوشنبه، ۴۲۵ طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت متمرکز افتتاح شد.

کد خبر: 72544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =