تغییرات مهم یارانه‌ای در راه است

یارانه تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۴ روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۱ از ساعت ۲۴ روز دوشنبه، ۳۱ تیر ماه در حساب سرپرستان خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم قابل برداشت است.

یارانه مرحله ۱۶۱ مربوط به تیر ماه بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در ۲۸ بانک عامل سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

همچنین دهک‌های اول تا سوم در تاریخ ۲۵ هر ماه یارانه نقدی خود به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

البته طبق آنچه مقرر شده، اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی، از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام می‌شود. این طرح از ۲۰ تیر ماه سال جاری به طور پایلوت برای شهروندان استان سمنان اجرا شده تا پس از تکمیل و اصلاح احتمالی، به صورت سراسری در کل کشور اجرا شود.

بر این اساس بنا به توافق انجام شده با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی، از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام می‌شود.

پیش از این مردم برای به‌روزرسانی وضعیت ساختار خانوار خود به دلیل تغییرات اعضا اعم از فوت، ازدواج، طلاق، حضانت، قیمومیت و… می‌بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کردند اما در طرح جدید، کلیه امور مربوط از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال کشور به نشانی ncr.ir انجام خواهد شد.

کد خبر: 72505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =