بدهی ۱۷۶۵ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان گیلانی بیش از ۱۷۶۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری بیمه‌ای دارند که ۲۵ درصد آن برآوردی و افزون بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن قطعی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه فرایند صدور بیلان کارگاهی شرکت‌ها و کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی، صنفی و خدماتی مشمول قانون این سازمان لغایت پایان اسفندماه که از اردیبهشت ماه آغاز شده بود در نیمه تیرماه سال‌جاری اتمام یافته است افزود: در این دوره تعداد ۲۴ هزار و۱۵۱ فقره صورتحساب برای کارفرمایان بدهکار صادر و مجموع مطالبات تامین اجتماعی به ۱۷۶۵ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی میزان دیون کارفرمایان نسبت به دوره پیشین ( لغایت شهریور سال ۱۴۰۲ )، اجرای طرح‌های مختلف از جمله هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه، پیگیری‌های کمیته‌های وصول اداره کل و شعب برای تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های مطالباتی و انجام تقسیط برای کارفرمایان بدهکار به منظور مساعدت در تسهیل پرداخت دیون و تقلیل برخی بدهی‌ها در هیات‌های تشخیص مطالبات حسب مستندات و مدارک ارائه شده و بازرسی از دفاتر قانونی و ... در راستای صیانت از حقوق کارفرمایان را از عوامل شکل‌گیری روند کاهشی بدهی‌ها برشمرد و گفت: رقم مطالبات سازمان در دوره پیشین در سطح استان ۱۸۶۵ میلیارد تومان بود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه بدهی‌های این دوره شامل ۱۳۲۷ میلیارد تومان بدهی قطعی در مراحل اخطار و اجرا و ۴۳۸ میلیارد تومان بدهی برآوردی قابل اعتراض است افزود: تعیین تکلیف بدهی‌ها توسط کارفرمایان و تسویه دیون به منظور تامین نقدینگی ها در راستای انجام به موقع تعهدات سازمان بسیار حائز اهمیت است.

مرتضوی با بیان اینکه بخشی از این مطالبات مربوط به شهرداری‌ها و ادارات دولتی است بیان کرد: نشست‌های متعددی با دست اندرکاران و متولیان امر جهت پیگیری وصول این مطالبات صورت پذیرفته و در نشست انجام شده در هفته تامین اجتماعی با استاندار گیلان نیز، وی برای پیگیری این بخش از مطالبات برای کمک به تامین اجتماعی اعلام آمادگی کرده و خواستار فهرست بدهکار دولتی شدند.

کد خبر: 72413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =