افتتاح دو دستگاه رادیوگرافی و اکو در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای زاگرس ایلام

به مناسب هفته تامین اجتماعی، دو دستگاه رادیوگرافی پورتابل و اکو کاردیوگرافی در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام، هادی صبور با بیان اینکه این دستگاه‌ها به ویژه دستگاه رادیوگرافی پورتابل برای بیماران بستری در بخش ویژه حائز اهمیت است گفت: ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای هر دو دستگاه هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به استفاده این دستگاه در مواقع اورژانسی برای بیمارانی که نمی توانند از دستگاه اکسیژن جدا شود، (برای بیماران اینتوبه و بیمارانی که اکسیژن خونشان پایین باشد) افزود: این دستگاه در مواردی که امکان حمل و نقل بیمار به اتاق رادیولوژی مقدور نباشد، به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: از این تجهیزات در مکان‌های مختلف مانند اتاق بیمار، اتاق ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده می‌شود.

صبور با اشاره به دستگاه اکوکاردیوگرافی گفت: این دستگاه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به صورت ثابت در بخش این بیمارستان برای بیماران قلبی (سرپایی) استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: نصب دستگاه OPG با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال، نصب و راه اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل این بیمارستان، اورتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات برای توسعه خدمات‌رسانی این بیمارستان به بیماران بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۵۹ نفر در سال گذشته به مراکز درمانی تامین اجتماعی، افزود: همچنین در این بازه زمانی تعداد ۲۷۱ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس، صورت گرفته است.

وی گفت: در این مدت، در بخش بیمارستان ۶۳۳ هزار و ۹۵ خدمات، دی کلینیک ۴۳۹ هزار و ۱۲۷ مورد، درمانگاه شماره ۲ تعداد ۲۷۰ هزار و ۷۸۷ مورد و درمانگاه دهلران نیز ۲۶۲ هزار و ۱۵۰ خدمات ارائه شده است.

صبور یادآور شد: در بخش ویزیت سرپایی پزشکان نیز در سال گذشته ۷۷۲ هزار و ۳۴۹ مورد در چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی خدمات ارائه شده است.

کد خبر: 72390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =