پرداخت ماهانه ۳۳/۵ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خمام

رئیس تامین اجتماعی خمام از پرداخت ماهانه ۳۳/۵ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، رئیس تامین اجتماعی خمام در آستانه بیست و پنجم تیرماه روز تامین اجتماعی، در گزارش آماری عملکردی وضعیت ارائه خدمات و جامعه هدف این مجموعه در شهرستان خمام را تشریح کرد .

اشرف السادات قریشی با بیان اینکه بیش از ۸۸۰۰ بیمه شده اصلی و افزون بر ۳۸۰۰ نفر مستمری‌بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جمعیت ۲۵ هزار نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان خمام را تشکیل می‌دهند افزود: بیش از ۴۸۰۰ نفر از این جمعیت یعنی ۵۵ درصد این گروه از شرکای اجتماعی را بیمه‌شدگان اجباری و ۲۱۵۰ نفر یعنی ۲۴ درصد را بیمه‌شدگان حرف و مشاغل آزاد تشکیل می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار نفر راننده، کارگر ساختمانی و بافنده و فعال صنایع دستی نیز از دیگر اقشار بیمه‌شدگان اصلی در منطقه هستند بیان کرد: حدود ۲۵۰ نفر نیز از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

قریشی در بخش دیگری از این گزارش گفت: حدود ۲۵۰۰ بازنشسته، ۱۲۰ از کارافتاده و افزون بر ۱۲۰۰ بازمانده نیز مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی خمام را تشکیل می‌دهند و ماهانه بابت تعهدات بلند مدت این قشر ۳۳/۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

رئیس تامین اجتماعی خمام با بیان اینکه دو هزار کارگاه تولیدی صنعتی ، صنفی و خدماتی در حوزه عمل این شعبه قرار دارند افزود : ۱۱۲۰ کارگاه از این تعداد دارای بیمه شده و لیست حق بیمه جاری هستند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان شهرستان خمام بیش از ۲۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی بیمه‌ای دارند افزود: با توجه به اینکه این سازمان فاقد بودجه دولتی بوده و از محل حق بیمه‌های وصول شده ارائه تعهدات می‌کند انجام تکالیف به موقع توسط کارفرمایان کمک قابل توجهی به مجموعه می‌کند.

کد خبر: 72381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =