بورس در نزدیکی حمایت تکنیکالی چشم انتظار توجه مسئولان

روز یکشنبه (۲۴ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۸۷۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۸۷۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن اما با افت ۴۴۴ واحدی در محدوده ۷۰۳ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۲۵۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۷ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمای‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان،صنعتی و معدنی چادرملو، ‌فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی مبین انرژی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۵۰ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۴ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۶۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پویازرکان آق دره، توسعه خدمات بندری و دریایی سینا و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پتروشیمی تندگویان، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل و هم‌وزن در نزدیکی حمایت‌های کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این حمایت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها صعودی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.با توجه به این وضعیت، بورس برای حرکت به سوی رشد، نیازمند توجه بیشتر مسئولان و متولیان بازار سرمایه است.

ارزش معاملات خرد عدد ۳۰۳۲ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۴ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۷ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۲۲۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی با ثبت رقم ۱۰۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۶۶۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۴۴۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۵۷ میلیارد تومان است که کاهش ۶۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۴۳ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۶۵ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۲۵۱ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات ۲۰۷ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه زراعت با ارزش معاملات ۶۶ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه دارویی با ارزش معاملات ۱۰۲ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) و گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۴۱ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 72363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =