تعهدات تامین اجتماعی قم ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ تیرماه گفت: تعهدات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان قمی، ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم، مهدی محصل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی و رشد کیفیت زندگی، منجر به افزایش امید به زندگی از حدود ۵۵ سال قبل از انقلاب به بالای ۷۵ سال در حال حاضر رسیده است. سازمان تامین اجتماعی در پیش از انقلاب فاقد هرگونه مرکز درمانی در شهر قم بود ولیکن امروز به برکت خون شهیدان و تلاش همکاران جهادگر من این سازمان با داشتن چهار مرکز درمانی که شامل یک بیمارستان و سه درمانگاه تخصصی است در حال ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم و رایگان به مردم شهید پرور قم است .

وی افزود: با مستقر شدن دولت مردمی سیزدهم و با تاکیدات شهید محترم جمهور حضرت آیت الله رئیسی رحمه الله علیه، از اولین اقدامات صورت گرفته توسط تیم مدیریتی جدید در سازمان تامین اجتماعی و استان، ارزیابی دقیق نقاط ضعف و قوت، تهدیدات و فرصت‌های موجود در کنار اقدام جهادی و شبانه‌روزی همکاران من در اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: خدمتگزاران شما در تامین اجتماعی استان این افتخار را دارند که در حال حاضر به بیش از ۶۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفری استان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان با پرداخت ماهیانه ۵۵۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای و ۱۵۰ میلیارد تومان تعهدات درمانی و جمعاً ۷۰۰ میلیارد تومان به کلیه تعهدات خود در استان قم جامه عمل پوشانده است گفت: ارائه ۱۰ میلیون بار خدمت درمانی، پرداخت منظم و بدون تاخیر مطالبات ۶۳ هزار مستمری‌بگیر استان، پرداخت غرامت دستمزد و ایام بیماری به ۹ هزار نفر و کمک هزینه ازدواج و بارداری به بیش از ۶ هزار نفر از دیگر اقدامات کلان این سازمان در استان قم است.

محصل بیان کرد: در حال حاضر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم به دو روش کلی درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه خدمت می‌کند؛ در درمان مستقیم کلیه خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان برای بیمه شدگان اجباری ارائه می‌شود. در حال حاضر این مدیریت در استان قم به واسطه بیمارستان ۱۲۵ تخته امام رضا (ع) و ۳ پلی‌کلینیک در قسمت های مختلف شهر خدمات متنوع درمانی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به منظور تکمیل پوشش درمانی بیمه‌شدگان این مدیریت با ۷۱۶ مرکز مستقل درمانی، مطب پزشکان و مراکز پاراکینیک قرارداد بسته است؛ در این نوع از ارائه خدمات درمانی که به درمان غیر مستقیم معروف است بیمه‌شدگان با پرداخت فرانشیز از خدمات درمانی مورد نیاز خود در مراکز طرف قرارداد بهره می‌برند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم همچنین افزود: در راستای توسعه خدمات درمانی این مدیریت درمان ضمن اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و با جذب اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان در حال ساخت درمانگاهی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا علیه السلام است و امید می رود در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات توسعه‌ای در دست اقدام این مدیریت می توان به ایجاد ۵ اتاق LDR ، ساخت ۳ سوله انبار دارویی و تجهیزات پزشکی و بایگانی راکد در بیمارستان امام رضا علیه السلام اشاره کرد.

کد خبر: 72324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =