پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای از سوی تامین اجتماعی سیاهکل

رئیس تامین اجتماعی سیاهکل از پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای از سوی تامین اجتماعی این شهرستان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، سبحان باقری مطلق همزمان با هفته تامین اجتماعی ضمن ارائه گزارشی آماری، مهمترین اقدامات و تحولات این مجموعه را تشریح و طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ۴۳۱۵ نفر بیمه شده اجباری شاغل در واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی خدماتی بزرگترین گروه تحت پوشش بیمه شدگان را تشکیل می‌دهند افزود: بیش از ۱۷۰۰ نفر بیمه شده مشاغل آزاد نیز دیگر گروه بزرگ بیمه‌شدگان شهرستان هستند.

رئیس تامین اجتماعی سیاهکل با اشاره به اینکه افزون بر ۸۰۰ نفر راننده، کارگر ساختمانی و بافنده از دیگر بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش هستند گفت: با احتساب افراد تبعی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، حدود ۱۹ هزار نفر از جمعیت شهرستان در زمره خانواده تامین اجتماعی قرار دارند .

وی ادامه داد: حدود ۲۳۰۰ نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش داریم که ۱۴۹۰ نفر آنها را بازنشستگان، ۸۵ نفر را ازکارافتادگان و افزون بر ۷۰۰ نفر را بازماندگان تشکیل می‌دهند.

سبحان باقری مطلق با تاکید بر رشد ۱۰ درصدی بیمه‌شدگان گروه مشاغل آزاد در سال ۱۴۰۲، اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و استقبال شهروندان به ویژه در بیمه‌های زنان خانه‌دار و دانشجویان را از عوامل موثر در این افزایش برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد بیان کرد: این شعبه در سه ماهه اول امسال افزون بر ۶۰ میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف ارائه داده است؛ نزدیک به ۵۸ میلیارد تومان از این رقم مربوط به تعهدات بلندمدت شامل انواع مستمری و حدود ۳ میلیارد تومان نیز مقرری بیمه بیکاری و انواع کمک هزینه ها و غرامت‌ها بوده است .

رئیس تامین اجتماعی سیاهکل با اشاره به اینکه ۱۱۵ بیمه شده جامعه کارگری از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند گفت: بیش از ۱۱۰۰ کارگاه در حوزه عمل تامین اجتماعی سیاهکل قرار دارد که ۸۰۰ مورد آنها دارای بیمه شده بوده و اکثراً لیست حق بیمه ارسال می‌کنند.

سبحان باقری همچنین از رشد ۹ درصدی کارگاه‌های تحت پوشش در یکسال اخیر خبر داده و با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و تبریک این مناسبت به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان، ضمن تشریح مقررات بیمه‌های حرف و مشاغل آزاد برای استفاده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بیان کرد: برای این اقدام نیاز به مراجعه نبوده و شهروندان به ویژه زنان خانه دار، دانشجویان و کسبه بازار و علاقمند می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و با انتخاب نرخ‌های مختلف با دامنه متنوع تعهدات نسبت به انعقاد قرارداد بیمه‌ای و پرداخت حق بیمه و ایجاد سابقه برای برخورداری از تعهدات اقدام کنند.

کد خبر: 72280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =