پیش‌بینی شرکت ۲۵۰۰ دانش‌آموز در طرح تابستانه مهارت در استان مرکزی

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: پیش‌بینی شده ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این استان در تابستان امسال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در طرح مهارت شرکت کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جهانگیری با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر و پسر در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال می‌توانند در ۳۰ رشته شرکت و گواهینامه مهارتی را با توجه به رده سنی دریافت کنند گفت: دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مهارت‌آموزی را در مراکز خصوصی می‌گذرانند و دانش آموزان رده سنی ۱۶ تا ۱۸ سال این دوره‌ها را در مراکز دولتی به صورت رایگان طی می‌کنند.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، درباره مدت زمان آموزش در این طرح بیان کرد: دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال به مدت ۲۰ تا ۶۰ ساعت و دانش‌آموزان ۱۶ تا ۱۸ سال هم ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت در دوره طرح تابستانه شرکت می‌کنند.

جهانگیری افزود: اکنون ثبت‌نام از علاقمندان با مراجعه به مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان مرکزی آغاز شده و دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات رشته‌های مهارتی، آدرس مراکز و ساعت شرکت در دوره را از سایت فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در قسمت آموزش دوره‌های آموزشی و سپس بخش عناوین دوره و آموزش سه ماهه دوم را مشاهده کنند.

وی بیان کرد: اولین دوره طرح تابستانه مهارت دانش‌آموزی در استان مرکزی، سال گذشته برگزار شد و ۲ هزار و ۴۳۰ دانش‌آموز سال گذشته در این دوره شرکت کردند.

۲۱ مرکز دولتی، ۴۲۰ آموزشگاه آزاد و ۱۵۰ مرکز جوار کارگاهی ( واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر: 72274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =