ارائه تعهدات به ۲۰۶ هزار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

ارائه خدمات و تعهدات بلندمدت یکی از برنامه‌های راهبردی و محوری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که در حال حاضر ۲۰۶ هزار و ۸۵۷ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق از این تعهدات بهره‌مند هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور اکنون به بخش عمده‏ای از جامعه کشاورزان، روستاییان، عشایر و مردم ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی ارائه می‌دهد. براساس داده‌های آماری در حال حاضر به حدود سه میلیون نفر خدمات‌رسانی می‌کند.
در سه سال اخیر گسترش پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات گسترده به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش در قالب تعهدات از سوی این صندوق هدف‌گذاری و اجرایی شد.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق
خدمات همه‌جانبه صندوق به جامعه هدف در بخش پرداخت مستمری، افزایش حقوق و دیگر تعهدات به شیوه‌ای مطلوب به گروههای تحت پوشش ارائه شده است به گونه‌ای که مصطفی شریعتی مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۲۰ درصدی مستمری مستمری بگیران صندوق خبر داد و گفت: برهمین اساس معوقات مستمری مستمری‌بگیران صندوق از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خرداد ماه محاسبه و به حساب مستمری‌بگیران واریز شد. در هفته سوم تیرماه بالغ بر یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به حساب ۲۰۳ هزار و ۳۵۵ نفر از مستمری‌بگیران صندوق واریز شد.

جزییاتی از مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
براساس داده‌های آماری موجود، در حال حاضر در مجموع تعداد ۲۰۶ هزار و ۸۵۷ نفر از مزایای تعهدات بلندمدت صندوق به صورت ماهانه استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۵۴ نفر از مزایای مستمری بازماندگان (فوت)، تعداد ۴۱ هزار و ۷۵۶ نفر از مزایای مستمری بازنشستگی پیش ازموعد، تعداد ۴۸ هزار و ۷۰۹ نفر از مزایای مستمری بازنشستگی سالمندی و تعداد ۱۰ هزار و ۷۳۸ نفر از مزایای مستمری ازکارافتادگی کلی بهره‌مند هستند.

رشد ۸۳ درصدی میانگین مستمری در صندوق
بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره وضعیت مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق گفت: حدود ۱۹۲ هزار نفر مستمری‌بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار دارند، میانگین مستمری این افراد در طول سه سال اخیر حدود ۸۳ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: البته این میزان رشد در بخش مستمری‌ برای افراد مستمری‌بگیر حداقل‌بگیر تحت پوشش این صندوق در سه سال اخیر ۲۱۰ درصد محاسبه شده است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حقوق ‌مستمری‌بگیران تحت پوشض این صندوق همواره در تاریخ مشخص و قبل از پایان هر ماه پرداخت می‌شود.

جوان بودن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به واسطه اینکه اکنون تعداد بیمه‌شدگان با جامعه آماری حدود سه میلیون نفر را تحت پوشش دارد و از طرفی جامعه مستمری‌بگیران و بازنشستگان صندوق بیش از ۲۰۰ هزار نفر به شمار می‌روند، بنابراین ضریب پشتیبانی در این صندوق روند مطلوبی داشته همین موضوع نشان‌دهنده جوان بودن آن است.
در حال حاضر ضریب پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۰ به یک است به این معنا که به ازای هر ۱۰ بیمه شده تنها یک بازنشسته از خدمات و تعهدات این صندوق استفاده می‌کند این موضوع نشان از جوان بودن و پایداری صندوق دارد.
براساس آمارهای موجود تا پیش از سال ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بودند اما در سال‌های اخیر بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید به جمع بیمه‌شدگان این صندوق افزوده شدند.

ظرفیت بیمه شدن ۱۰ میلیون نفر در صندوق
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گسترش چتر بیمه‌ای نقش بی‌بدیل و بسیار تأثیرگذاری در میان جامعه کشاورزی، مردم مناطق عشایری و روستایی داشته‌ است همین موضوع باعث شده که این صندوق، جوان و دارای ظرفیت‌های خوبی باشد.
طبق برآوردهای انجام شده حدود ۳۰ میلیون نفر جامعه هدف صندوق در میان روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر محسوب می‌شوند که افراد بین ۱۸ تا ۵۰ ساله در این مناطق حدود ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند. از این رو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان امکان جذب این افراد را به عنوان بیمه‌شدگان جدید دارد.

ارائه خدمات به بازنشستگان تحت پوشش
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان که از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اکنون حدود ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته و بیش از سه میلیون نفر به عنوان اعضا و بیمه‌شده تحت پوشش دارد. ارائه خدمات به گروه بازنشستگان یکی از وظایف ذاتی این صندوق محسوب می‌شود.
اعطای ۲۲ هزار فقره وام برای نخستین بار به مستمری‌بگیران تحت پوشش یکی از مهمترین برنامه‌های این صندوق در سه سال گذشته بوده که به عنوان یک اقدام بی‌سابقه محقق شد.
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان بدون مراجعه به بانک و بدون ضامن برای مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان منظور شده بود که برای این موضوع در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مستمری‌بگیران پیش‌بینی شد.

کد خبر: 72259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =