بورس باز هم سهامداران خود را ناامید کرد

 روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ماه) شاخص کل بورس با افت ۵ ۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۴.۲۸۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۱۷ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۳۳۶ واحدی در محدوده ۷۰۹ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۲ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و پتروشیمی بوعلی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پتروشیمی نوری، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پارسیان و فجر انرژی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۱۵۴ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۷ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۲۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پنروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر منفی و نماد سرمایه گذاری پارس آریان، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

روند کوتاه مدت شاخص کل و هم‌وزن صعودی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرد عدد ۳۴۹۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۸ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۸۸۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز برای سومین روز متوالی بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۴۲۵ میلیارد تومان بوده است. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۸۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز برای سومین روز متوالی ۱۸۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۶۹ میلیارد تومان است که کاهش ۲۱۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۴۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۳۳ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۰۱ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۲۹ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۱۹۸ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۷ میلیارد تومان (۴.۴ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه بیمه با ارزش معاملات ۱۳۲ میلیارد تومان (۲.۹ برابر میانگین هفتگی) و گروه هتل با ارزش معاملات ۲۷ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 72211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =