تامین اجتماعی سازمانی بین‌النسلی و متعلق به یکایک بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در آستانه گرامیداشت هفته تامین اجتماعی با صدور پیامی، این مناسبت را به تمامی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران تحت پوشش به عنوان اعضاء این خانواده و شرکای اجتماعی سازمان تبریک گفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، در پیام کیوان مرتضوی آمده است :

تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور است که با تکیه بر شرکای اجتماعی خود و به شکلی مشاع و بین‌النسلی بدون بودجه دولتی و از محل حق بیمه‌های وصول شده با مشارکت بیمه‌شدگان و کارفرمایان اداره می‌گردد .

رویکرد اقتصادی اجتماعی این سازمان سبب شده است که علاوه بر تاثیرگذاری مستقیم در معیشت بخش قابل توجهی از جامعه یعنی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و مستمری‌بگیران ، در ایجاد امنیت روانی و آرامش خاطر و برقراری عدالت اجتماعی در بین جامعه کارگری نیز نقش آفرینی داشته باشد .

تامین اجتماعی با توجه به تنوع تعهدات و خدمات و دامنه گسترده مخاطبین در لایه‌های مختلف جامعه، هم بر عرصه‌های اقتصادی اجتماعی تاثیرگذار است و هم از آنها تاثیرپذیر می‌باشد و از این رو در تمامی مجامع بین المللی از آن به عنوان یکی از شاخص‌ها و ابزارهای توسعه و بستری برای رشد و تعالی یک کشور یاد می‌نمایند.

اهمیت و جایگاه این مقوله تا آنجا می‌باشد که ریشه‌های تاریخی و اعتقادی بسیاری را هم در روایات ائمه اطهار از منظر دینی و هم به گواه اسناد تاریخی در دوره‌های کهن مشاهده می‌نماییم .

سازمان تامین اجتماعی در ایران اسلامی با بازتوزیع مجدد درآمدها و تلاش برای امیدآفرینی و ترسیم آینده‌ای مناسب تلاش دارد تا از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مشمولین خود بابت حوادث و ... کاسته و پوششی مناسب در راستای ایجاد آرامش برای آنها فراهم سازد .

بی‌تردید این مهم بدون همراهی و همدلی تمامی گروه‌های شرکای اجتماعی میسر نخواهد بود و از این رو در واقع باید اذعان و تصدیق نمود که سهامداران و شرکای اجتماعی سازمان یعنی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان گردانندگان واقعی آن بوده و تعلق خاطر و مشارکت جمعی این عزیزان باعث گردش کاری دقیق و درست تامین اجتماعی خواهد بود .

از این رو با امید به اینکه یکایک شرکای اجتماعی به منزله عضوی از این خانواده بزرگ خود را میراث دار گذشتگان و امانتداری برای آیندگان دانسته و با ترویج فرهنگ بیمه‌ای و ممانعت از سوءاستفاده‌های من غیرحق برخی افراد، یاریگر این سازمان باشند هفته تامین اجتماعی را به همه عزیزان تبریک عرض نموده و شادکامی، عزت و سلامتی برای یکایک شرکای اجتماعی سازمان به ویژه مخاطبین عزیز در استان گیلان آرزومندم .

۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ به عنوان روز تامین اجتماعی و ۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است .

کد خبر: 72140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =