پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی رستم‌آباد

رئیس تامین اجتماعی رستم آباد از پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این شهر طی سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، خداداد چراغی، با بیان اینکه این شعبه در زمره واحدهای تابعه تیپ ۵ کشوری است گفت: حدود ۶۷ هزار نفر در سطح شهرستان رودبار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر آنها خدمات و تعهدات خود را از شعبه رستم‌آباد دریافت می‌کنند .

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی رستم آباد قرار دارند افزود: حدود ۱۷۰۰ نفر از این تعداد را بازنشستگان و بیش از ۱۲۰۰ نفر را بازماندگان و حدود ۱۰۰ نفر را ازکارافتادگان تشکیل می‌دهند و ماهانه نزدیک به ۸۸ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس تامین اجتماعی رستم آباد با تاکید بر اینکه تعهدگیرندگان این گروه‌ها به ویژه در سالهای اخیر از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون شاهد رشد ۴ درصدی بازنشستگان و افزایش ۷ درصدی بازماندگان بوده‌ایم .

وی با اشاره به پرداخت ۲/۲ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به ۹۰ نفر از مشمولین در سه ماهه نخست سالجاری گفت: بیش از ۵۵۰ کارگر ساختمانی، راننده و بافنده و فعال صنایع دستی منطقه نیز تحت پوشش این شعبه قرار دارند.

چراغی با تاکید بر اینکه کمتر از ۱۰ سال از راه‌اندازی شعبه در رستم‌آباد سپری شده، گسترش پوشش بیمه‌ای و فرهنگ‌سازی این مهم را از مهمترین رویکردهای شعبه برشمرده و بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۸۰ نفر از اهالی منطقه در زمره بیمه‌شدگان اختیاری و مشاغل آزاد قرار دارند .

کد خبر: 72106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =