انجام ۲۴۰ مورد بازرسی از مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان سمنان

معاون خرید راهبردی تامین اجتماعی استان سمنان گفت: با انجام ۲۴۰ مورد بازرسی از مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان از تحمیل هزینه ۲ میلیارد ریالی به سازمان پیشگیری شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان، حمید بهمنش با اعلام این خبر گفت: انجام بازرسی‌های دوره ای از مراکز طرف قرارداد ضمن صیانت از حقوق بیمه‌شدگان سازمان زمینه ارتقاء سطح تعاملات با مراکز درمانی و تشخیصی را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: دقت نظر در بررسی فرایند خدمت‌رسانی به بیمه شده، احصاء مشکلات موجود و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت رفع نواقص از جمله ویژگی‌هایی است که در انجام بازرسی‌های محسوس و نامحسوس توسط کارشناسان معاونت خرید راهبردی باید به آن توجه شود.

معاون خرید راهبردی تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه طبق آمار در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲۴۰ مورد بازرسی از مراکز طرف قرارداد انجام شده است بیان کرد: از این تعداد بازرسی انجام شده ۱۱۷ مورد بصورت حضوری و بازدید از مرکز بوده و ۱۲۳ مورد دیگر بصورت غیرحضوری و سیستمی انجام شده است.

وی ادامه داد: در روند بازرسی‌های انجام شده طی سه ماهه ابتدای سال تعداد ۱۵ مورد تخلف نیز مشاهده و با مرکز مورد نظر در غالب تذکر شفاهی، تذکر کتبی، دریافت خسارت و یا معرفی به نهادهای قانونی برخورد شده است.

بهمنش با قدردانی از همکاری مراکز درمانی و تشخیصی استان با تامین اجتماعی گفت: اساس انجام این بازرسی‌ها پایش حُسن اجرای قرارداد و پیشگیری از تحمیل هزینه به سازمان است که از ابتدای سال تا پایان خردادماه از تحمیل هزینه ۲ میلیارد ریالی به سازمان در زمینه عدم صدور معرفینامه برای افراد فاقد پوشش بیمه درمانی جلوگیری شده است.

وی با تقدیر از کارشناسان واحد بازرسی مدیریت درمان استان بیان کرد: کارشناسان بازرسی با بررسی دقیق وضعیت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مانع از هزینه کرد سازمان برای افراد غیر بیمه شده و فاقد استحقاق درمانی خواهند شد.

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۲۰ می توانند نسبت به اعلام تخلف از بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان سمنان اقدام کنند.

کد خبر: 72073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =