رشد ۳/۵ درصدی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی کلاچای

تامین اجتماعی کلاچای بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش دارد که بیانگر رشد ۳/۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، معصومه صادقپور ،رئیس تامین اجتماعی کلاچای در آستانه هفته تامین اجتماعی با ارائه گزارشی از وضعیت پوشش‌های بیمه ای در این بخش گفت: حدود ۱۹۰۰ نفر بیمه شده صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش داریم که در مقایسه با سال گذشته از رشدی معادل ۱۰ درصد برخوردار هستند که زنان خانه‌دار و دانشجویان سهم عمده ای در بیمه‌شدگان جدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۸۰۰ نفر از جمعیت ۴۸۵۰ نفری بیمه شدگان اصلی تحت پوشش شعبه را بیمه‌شدگان اجباری تشکیل می‌دهند از رشد ۴/۲ درصدی در این بخش خبر داده و بیان کرد: در بیمه‌های اختیاری نیز شاهد رشد ۳ درصدی در یکسال اخیر بوده‌ایم .

رئیس تامین اجتماعی شعبه کلاچای با تاکید بر اینکه حدود ۸۰۰ کارگر ساختمانی، قالیباف و فعال صنایع دستی و راننده نیز در زمره بیمه‌شدگان ما قرار دارند گفت: مجموع بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش با احتساب افراد تبعی آنها جمعیتی در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کلاچای را در برمی‌گیرد که بیانگر رشد ۳/۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

صادقپور با ابراز خرسندی از استقبال خوب شهروندان از طرح‌های بیمه‌ای، روند رو به رشد تعداد بیمه‌شدگان در گروه‌های مختلف را بیانگر گسترش فرهنگ بیمه‌ای در جامعه و رونق فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی برشمرده و افزود : تلاش همه جانبه در راستای ماموریت اصلی سازمان یعنی گسترش پوشش‌های بیمه ای به اقشار مختلف سرلوحه اهداف ما است.

وی در بخش دیگری از این گزارش به تحت پوشش بودن افزون بر ۲۱۲۰ مستمری بگیر اشاره و بیان کرد: ۱۳۵۰ نفر از این افراد را بازنشستگان و حدود ۷۰۰ نفر را بازماندگان و مابقی را ازکارافتادگان تشکیل می‌دهند .

تامین اجتماعی کلاچای در سال‌جاری ماهانه افزون بر ۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران مشمول پرداخت می‌کند.

کد خبر: 72064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =