پرداخت ماهانه ۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اسالم

رئیس تامین اجتماعی اسالم گفت: تامین اجتماعی این شهر با تحت پوشش داشتن افزون بر شش هزار بیمه شده اصلی و نزدیک به دو هزار نفر مستمری‌بگیر ماهانه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای به مشمولان پرداخت می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، نسرین بیرامی، در آستانه هفته تامین اجتماعی با ارائه گزارشی، از تحت پوشش بودن حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت منطقه ( با احتساب افراد تبعی ) توسط این شعبه خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۶۰ نفر بازنشسته، ۹۴ نفر ازکارافتاده و ۷۰۰ نفر بازمانده مستمری‌بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل می‌دهند به رشد ۲/۵ درصدی این گروه از مشمولان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سه ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۳ حدود ۵۰ میلیارد تومان مستمری در قالب تعهدات بلندمدت به این بخش از مخاطبان پرداخت شده است .

رئیس تامین اجتماعی اسالم در بخش دیگری از این گزارش، با تاکید بر اینکه ۴۵ درصد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولان قانون کار تشکیل می‌دهند بیان کرد: این تعداد ۲۸۰۰ نفر از شش هزار بیمه شده اصلی شعبه را در بر می‌گیرد .

بیرامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر و به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بسیاری از زنان خانه‌دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به جرگه بیمه‌شدگان این شعبه پیوسته‌اند از ملحق شدن افزون بر ۱۵۰ نفر از شهروندان منطقه در سه ماهه اول سالجاری به افراد تحت پوشش در قالب این طرح خبر داده و گفت: درحال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر بیمه شده حرف و مشاغل آزاد و زیرگروه‌های مربوطه آن در این شعبه تحت پوشش هستند .

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۹۰۰ کارگاه و واحد تولیدی، صنعتی و صنفی مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی در حوزه عمل این شعبه قرار دارد افزود: بیش از ۷۳۰ کارگاه دارای بیمه شده و لیست حق بیمه جاری است.

بیش از ۱۴۰۰ راننده ، کارگر ساختمانی و بافنده از دیگر بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در این شعبه هستند .

تامین اجتماعی اسالم در زمره شعب تیپ چهار کشور و از واحدهای تابعه قدیمی استان با بیش از نیم قرن سابقه ( تاسیس سال ۱۳۴۸ ) به واسطه وجود فعالیت شرکت چوب اسالم و پالت سازی‌های منطقه است.

کد خبر: 72051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =