ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳۴ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی به ۳۴ هزار و ۷۷۵ نفر از متقاضیان مهارت‌آموزی، دانشجویان، سربازان، زندانیان ساکنان حاشیه شهر و معتادان بهبود یافته ارائه شده که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جلیل شهریاری در تشریح برخی اقدامات شاخص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم و در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای توسعه مشاغل مهارت محور و متناسب با نیاز بازار کار بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و مهمترین ظرفیت امیدبخش، سرمایه انسانی است که با تکیه بر آن می‌شود به آینده امیدوار بود.

وی افزود: آموزش در محیط کار واقعی و مردمی‌سازی آموزش‌های دولتی با استفاده از ظرفیت ۵۰۰ واحد صنفی، ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: آموزش در بخش خصوصی نسبت به سال ۱۴۰۰ از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی به تعداد ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر از گروه‌های مختلف جامعه در آموزشگاه‌های آزاد زیرمجموعه این اداره، ۱۹۱ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات استانی نسبت به سال ۱۴۰۰ بیان کرد: آزمون‌های سنجش و ارزشیابی مهارت نسبت به سال ۱۴۰۰، اعم از آزمون آنلاین، هماهنگ کتبی، ادواری، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه برای تعداد ۵۷ هزار و ۳۳۹ نفر از معرفی شدگان ۹۷ درصد رشد داشته است.

ثبت رکورد در تعداد مدال‌های رقابت‌های ملی مهارت

شهریاری گفت: در رقابت‌های ملی مهارت در دوره‌های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم (۱۴۰۲-۱۴۰۰) با کسب هفت مدال طلا، یک نقره، سه برنز و چهار دیپلم افتخار نسبت به کل ادوار گذشته این رقابت‌ها رکورد بی‌سابقه در تعداد مدال‌های کسب شده را ثبت کردیم.

وی از افزایش ۳۸۲ درصدی درآمدهای عمومی و افزایش ۳۸۰ درصدی درآمدهای اختصاصی خبر داد و افزود: در این شاخص در سال ۱۴۰۲ و همچنین شاخص واگذاری و مولدسازی فضاهای مازاد رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به کیفیت بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق اجرای آموزش‌های دوگانه و هیبریدی بخش خصوصی و دولتی، بیان کرد: از ظرفیت خیران در جهت تأمین بخشی از تجهیزات، مواد مصرفی و هزینه مربیان کارگاه‌های آموزشی سطح استان برای نخستین بار استفاده شد.

وی از کسب رتبه نخست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در اجرای برنامه‌های تحولی ۱۴۰۲ در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انتخاب این اداره کل بعنوان دستگاه برتر در بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

شهریاری ادامه داد: اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان به‌عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهیدرجایی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ انتخاب شد.

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در طرح ملی تابستانه

وی افزود: در اجرای تفاهم‌نامه ملی طرح تابستانه مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی به تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۷ نفر از دانش‌آموزان سطح سیستان و بلوچستان با اولویت دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد و با همکاری این نهاد رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که آغازگر تحولات بنیادین در زمینه مهارت آموزی است، پس از ۵۰ سال طی نامه شماره ۸۹۹۷۱ /۱۱-۸۵۲ مورخ ۹/۱۱/ ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و جاری‌سازی و اجرای احکام اساسنامه علاوه بر ارتقای جایگاه سازمان، باعث افزایش کیفیت و ارتقای زیرساخت‌های مهارت‌آموزی در کشور خواهد شد.

کد خبر: 71956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =