از برگزاری پنل‌های تخصصی تا مصاحبه با مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تأمین

روز سوم فعالیت غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ با بازدید علاقه‌مندان و کارشناسان آغاز، با برگزاری پنل‌ها نشست‌های تخصصی کاربردها و مزیت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی و بررسی فرایندهای اِی‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی تأمین‌اجتماعی ادامه یافت و با مصاحبه مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین در جریان بود.

به گزارش آتیه آنلاین، امروز، دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سومین روز حضور سازمان تأمین اجتماعی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ تهران غرفه سازمان تأمین اجتماعی در این نمایشگاه شاهد استقبال چشمگیر بازدیدکنندکان و جامعه مخاطبان و بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان بود. در این روز همچنین نشست‌ها و پنل‌های تخصصی حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و تشریح فرایندهای مرتبط با توسعه خدمات هوشمند و الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی با اقبال کارشناسان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

پنل تشریح فرایندهای اِی‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی تأمین‌اجتماعی

صبح امروز در غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ پنل تخصصی تشریح فرایندهای اِی‌پی‌آی‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی حوزه خدمات درمان تأمین‌اجتماعی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

«شهرام طارمی» رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه اَبَرپروژه ملی حوزه نسخه الکترونیک از سه سال پیش تا به حال توسط تأمین‌اجتماعی اجرایی شده، بیان کرد: خدمات درخواست شده برای بیمار، از طریق نسخ الکترونیک در مراکز ملکی، مراکز طرف قرارداد و مراکز درمان دانشگاهی ارائه می‌شود.

طارمی با بیان اینکه اکنون بیمه‌شدگان امکان مشاهده نسخ الکترونیک خود را در سامانه‌های خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی و برنامه کاربردی تأمین من دارند، افزود: در حال حاضر بخش زیادی از کدهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی به صورت کدهای واحد کشوری در دسترس است و بخشی از کدها استاندارهای جهانی را دارد.

طارمی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی صدور الکترونیک نسخ درمانی تأمین‌اجتماعی، هوشمندسازی را از اهداف استراتژیک سال‌جاری این سازمان برشمرد و اضافه کرد: هوشمندسازی اکنون در بسیاری سامانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است. در بخش‌های مختلف درمانی و سلامت الکترونیک تأمین‌اجتماعی امکان ورود هوش مصنوعی وجود دارد.

«امیرحسین آخوندی» رئیس گروه سیستم‌های درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این پنل تخصصی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های پیشرو خدمات الکترونیک است، گفت: این سازمان از سال ۱۳۹۹ فرآیندهای نسخه نویسی اِی‌پی‌آی‌ها را آغاز کرده است. تأمین اجتماعی به عنوان پیشرو حوزه نرم‌افزارهای حوزه درمان و سلامت، فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف توسعه استارتاپ‌ها فرآیندهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی را در قالب سامانه‌های اِی‌پی‌آی‌ها طراحی و اجرایی کرد.

رئیس گروه سیستم‌های درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال از سامانه‌ها و ای‌پی‌آی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند. ما برای ارائه بهتر خدمات به این شرکت‌ها، پشتیبانی‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

«آریا فرهادیان» کارشناس پشتیبانی نرم‌افزارهای واسط واحد درمان سازمان تأمین‌اجتماعی هم در ادامه نشست و پنل تخصصی امروز گفت: مراجعه بیمار به پزشک، انجام استحقاق‌سنجی، ویزیت بیمار، صدور نسخه دارویی یا پاراکیلینیک، مراجعه بیمار به مراکز دارو و پاراکیلینیک و استعلام مراکز درمانی از سامانه‌ها و ارائه خدمات مربوطه از مراحل چرخه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش کارایی، کاهش هزینه و بهبود تجربه‌ کاربری را می‌توان از مزایای ای پی آی‌های موجود در چرخه فرآیندهای الکترونیک درمان به‌شمار می‌روند، جزئیات مربوط به چرخه فرآیندهای نسخ الکترونیک و بهره‌مندی ذینفعان از این خدمات را تشریح کرد.

کارشناس پشتیبانی نرم‌افزارهای واحد درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، دریافت لیست نسخ الکترونیک، ثبت نسخه دارویی و پاراکلینیک، استعلام درمان، دریافت اطلاعات ریزنسخه و ثبت نسخه آزمایشگاه‌ و دریافت لیست نسخه الکترونیک را از متدهای این سرویس دانست.

کاربرد و مزیت‌ تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی

امروز و در جریان روز سوم برپایی غرقه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ، پنل تخصصی بررسی کاربردها و مزیت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز برگزار شد.

«علیرضا عابدی» کارشناس حوزه هوش مصنوعی در ارتباط با نقش و تاثیرگذاری هوش‌مصنوعی در کارکردهای خدماتی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه تکنولوژی چه کمکی به سازمان تأمین‌اجتماعی می‌کند، بیان کرد: این سازمان با حدود ۴۷ میلیون نفر از افراد جامعه و نهادهای مختلفی در ارتباط است و دسترسی به داده‌ها و تاثیرگذاری بر سازمان‌های مختلف موضوعی است که باید در کارکردهای تأمین اجتماعی دیده شود.

عابدی همچنین با بیان اینکه رشد هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی بر بهره‌مندی ذینفعان این سازمان بسیار تاثیرگذار است، افزود: تأمین‌اجتماعی به واسطه شمار بالای جامعه تحت‌ پوشش، حجم بالای داده‌ها را دراختیار دارد و این مهم، برنامه‌ریزی در حوزه هوشمندسازی را در دسترس قرار می‌دهد.

این کارشناس هوش مصنوعی اضافه کرد: با استفاده از جواب سئوالات پرتکرار ذینفعان تماس گیرنده با سیستم پشتیبانی سازمان‌هایی بیمه‌ای نظیر تأمین اجتماعی، امکان هماهنگی این مهم با هوش مصنوعی وجود دارد. فرآیند اشاره شده، کاهش حجم کاری نیروی انسانی سیستم پشتیبانی این سازمان و تسریع در پاسخگویی به مخاطبان را به دنبال دارد. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در بررسی‌های مورد نیاز در راستای دریافت اطلاعات و داده‌های افراد مشمول مقرری بیمه بیکاری، امکان چرایی بیکاری و معرفی افراد برای اشتغال را فراهم می‌کند.

پایه‌گذاری تحول دیجیتال از طریق سامانه‌های‌ خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی

«مهدی کلانتری» مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین امروز در غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ به آتیه آنلاین، مجموعه سرویس‌های الکترونیک و هوشمند را پایه‌گذار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروه‌های مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی هستند؛ به همین واسطه حضور در نمایشگاه‌هایی نظیر الکامپ اطلاع‌رسانی در ارتباط با آوردها و دستاوردهای این سازمان در حوزه آی‌تی و خدمات هوشمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین بازوی اصلی حوزه آی‌تی سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: این مجموعه مجری اغلب خدمات حوزه فناوری و هوشمندسازی این سازمان محسوب می‌شود.

کلانتری اضافه کرد: در نمایشگاه الکامپ سال گذشته جذب شرکت‌ها و استارتاپ‌های همکار برای تأمین‌اجتماعی و مجموعه خدمات ماشینی اهمیت ویژه‌ای داشت و سال‌جاری برنامه جذب نیروهای انسانی متخصص و پنل‌های اطلاع‌رسانی را در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه خرداد ماه سال‌جاری بالغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده، افزود: این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور یک اقدام بی‌سابقه در حوزه فعالیت‌های هوشمند سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود. سامانه لیست هوشمند حق بیمه پایه‌گذار مدیریت جریان ورودی سازمان به‌شمار می‌رود.

کلانتری با اشاره به تکلیف برنامه هفتم توسعه برای سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی، سامانه لیست هوشمند حق بیمه را پایه‌گذار درگاه مشترک بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی است که با چالش‌های فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد. در حال حاضر ارسال لیست هوشمند حق بیمه از طریق تمام شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور در حال انجام است. در این راستا در سومین ماه امسال بالغ بر ۹۹.۵ درصد لیست‌های حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.

کلانتری با اشاره به ارائه مجموعه‌ای از خدمات تأمین اجتماعی به ذینعان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی و برنامه کاربردی تأمین، گفت: این سرویس‌های الکترونیک پایه‌گذار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی به‌شمار می‌روند.

غرفه سازمان تأمین اجتماعی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) الکامپ، تهران ۱۴۰۳ (Elecomp) از ۹ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۲ ماه‌جاری پذیرای علاقه‌مندان، کارشناسان، مدیران، مسئولان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

کد خبر: 71951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =