پیشگامی تأمین‌اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک و تحول دیجیتال 

"مقداد نادری" معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست تخصصی تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ گفت: قانون ارتباط اکوسیستم نوآوری را در ارتباط با سازمان‌های بیمه‌ای در شرکت پلنت(فعال در حوزه نوآوری در صنعت بیمه) دنبال می‌کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، نادری امروز ۱۰ تیرماه در جریان نشست تخصصی تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی و نقش استارتاپ‌ها در این حوزه افزود: بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی در تامین رفاه جامعه موثر هستند.
نادری در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های اخیر در حوزه تحول دیجیتال پیشگام بوده است، گفت: این سازمان در حوزه‌های شبکه‌سازی، خدمات درمانی و موضوع بررسی و دریافت خسارات درمان فعالیت مرتبط با فناوری را شامل شده است.
معاون اداره کل مالی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در بسیاری کشورها تأمین اجتماعی پایه توسعه و نوآوری محسوب می‌شود و استارتاپ‌ها در این ارتباط می‌تواند با تأمین‌اجتماعی در تعامل باشد. در واقع تأمین‌اجتماعی در رویکرد نوین امکان ساخت یک اکوسیستم را دارد. در این ارتباط استارتاپ‌ها تعیین کننده‌اند.
او همچنین توضیح داد: در زمینه فرآیندهای جاری، با تحلیل داده‌ها امکان ارتقای شرایط موجود فراهم می‌شود. شناسایی فرآیندهای مشکوک در حوزه بیمه‌های اجتماعی و معرفی آن به این نهادها از طریق فعالیت استارت‌آپ‌ها امکانپذیر است.
نادری اضافه کرد: شتاب روزافزون در تغییرات، کشف راه حل مسائل زمانبر است و سازمان‌هایی موفق هستند که امکان به‌روزرسانی با تغییرات و برطرف کردن مشکلات را در دستور کار داشته باشند.


تأمین‌اجتماعی بستر بکر فعالیت‌های هوش مصنوعی
"ایمان ارسطو" مدیرعامل شرکت پلنت هم در ادامه این نشست تخصصی گفت: با قدمت فعالیت چند دهه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد به عنوان بستری بکر برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود.
وی افزود: در بخش‌های مختلف فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب درمان ‌و بیمه امکان بهره‌مندی از هوش مصنوعی وجود دارد.تفاوت سازمان تأمین‌اجتماعی با دیگر صندوق‌ها، فعالیت و ارائه خدمات بخش درمان است. طبیعتا امکان توسعه هوشمندی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های گسترده بیمه و درمان تأمین اجتماعی وجود دارد.
ارسطو ادامه داد: تأمین‌اجتماعی در عین حالی که دومین تولیدکننده خدمات درمانی در سطح کشور است، اولین خریدار خدمات درمانی نیز محسوب می‌شوند؛ این فضا در واقع بستر مهمی برای فعالیت حوزه هوش مصنوعی و استارتاپ‌ها است.
او توضیح داد: حوزه ارائه خدمات به جامعه گسترده تحت پوشش تأمین‌اجتماعی را باید مهم‌ترین بستر فعالیت‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. بررسی ریسک‌های دوران بازنشستگی توسط استارت‌آپ‌ها و تشکیل صندوق‌های بازنشستگی مشترک بین صندوق‌های بازنشستگی و استارتاپ‌ها در برخی کشورها انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پلنت گفت: استارت‌آپ‌ها در فعالیت‌های مشارکتی با تأمین اجتماعی کشورهای مختلف، اقدام به صندوق‌های واحد می‌کنند. در حال حاضر بررسی مدارک درمانی توسط هوش مصنوعی در برخی شرکت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد. بخش عمده فرآیندهای برخی شرکت‌های بیمه‌ای به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و تبدیل اطلاعات این حوزه به داده‌ها در دستور کار آنها است.
وی اضافه کرد: به هر اندازه به سمت دیجیتالی شدن فرآیندها حرکت کنیم، هوشمندسازی را بهتر ارائه می‌کنیم.
ارسطو بیان کرد: توجه به توسعه صندوق‌های مشارکتی بازنشستگی امکان حفظ یا بهبود نسبت پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی را فراهم می‌کند. ازنظر رویکردی اگر به سمت توسعه صندوق‌های بازنشستگی حرکت کنیم، این صندوق‌ها وضعیت بهتری را تجریه می‌کنند.
این فعال حوزه استارتاپ و کارشناس حوزه دیجیتال اضافه کرد: انتظار این است که استارتاپ‌ها در تعامل با سازمان تأمین‌اجتماعی، فعالیت‌های حوزه فناوری را پیش ببرند. مقررات داده برای مشتریان باید در قالب‌های ویژه و قانونی باشد و در واقع امنیت داده در این ارتباط باید دارای جایگاه خاصی باشد.
ارسطو ادامه داد: نگاه برخی رسانه‌ها نسبت به حمایت‌های مالی صندوق‌های بیمه‌ای از استارتاپ‌ها، محدود است. نگاه سازمان تأمین‌اجتماعی به داده‌های در اختیار، بستر تحول را ایجاد می‌کند.

او همچنین توضیح داد: نظام تأمین‌اجتماعی کشور ما از بخشی کشورهای جهان پیشرفته‌تر است. با استفاده از هوش مصنوعی امکان تشخیص‌های مختلف فرآیندهای درمانی وجود دارد.

وی افزود: اگر سازمان تأمین‌اجتماعی به هوشمندسازی فرآیندهای خدمات و ورود به نوآوری را همواره در دستور کار داشته باشد، توفیقات حوزه فناوری به صورت ویژه‌تری حاصل می‌شود. کنش و واکنشی بین فضای استارتاپی و پرداخت‌های مالی مرتبط وجود دارد. داده‌های موجود در این بخش با حفظ امنیت داده در این بین در جریان است.

مدیرعامل شرکت پلنت افزود: توجه مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی به حوزه فناوری و توسعه خدمات دیجیتال بسیار قابل توجه است که این‌ مهم در بازارکار تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در غرفه این سازمان در این دوره از نمایشگاه الکامپ مشخص است.


اولویت هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی
"لیلا توحیدنیا" معاون اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ادامه نشست امروز غرقه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ یکی از اهداف کلان سازمان تأمین اجتماعی در دستیابی به تامین اجتماعی دیجیتال تعریف شد.

او در ادامه افزود: در سال‌هایی که موضوع هوشمندسازی در بسیاری از سازمان‌ها وجود نداشت، تأمین‌اجتماعی این مهم را در اولویت‌های کلان قرار داده است. سازمان تأمین‌اجتماعی با پوشش جمعیتی بیش از ۵۳ درصدی کشور، ظرفیت‌های بالای برای توسعه هوشمندی در اختیار دارد.


تامین اجتماعی بازار بزرگ فناوری و دیجیتال
"محمد رنجبران" مدیر مرکز حاکمیت فاوا سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه برنامه امروز در جلسه تخصصی تحول دیجیتال تأمین اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی سازمانی است که امکان ایجاد بازار بزرگی برای خانواده فناوری اطلاعات را دارا است و به همین نسبت انتظاراتی به‌ویژه در راستای امانتداری اطلاعات بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌ای وجود دارد.
وی‌ همچنین اضافه کرد: در تمام برنامه‌های مربوط به انتخاب همکاران در حوزه استارتاپی انتظار حمایت از سوی تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود؛ از طرفی این سازمان به دنبال همکاری با شرکت‌های با کارنامه قوی و رتبه یک است.
"روح‌الله عطاریان" مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه نیز در جریان این نشست تخصصی با موضوع تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی و نقش استارتاپ‌ها در این حوزه به طرح موضوعاتی پیرامون تحولات دیجیتال تأمین‌اجتماعی پرداخت.

کد خبر: 71905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =