افتتاح دومین مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری زنان در اصفهان

دومین مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری زنان آینده روشن با حضور مسئولان بهزیستی و  نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مبارزه و درمان اعتیاد استان و شهرستان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان اصفهان، همزمان با بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر دومین مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری زنان آینده روشن با هدف پیشگیری از بازگشت، توانمندسازی، توانبخشی و ایجاد اشتغال پایدار برای زنان بهبود یافته از اعتیاد شهرستان اصفهان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مرکز، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری زنان آینده روشن گفت: ساختمان این مرکز از بهزیستی و با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان از اعتبارات بخش دولتی سازمان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

ناصر چاوشی افزود: در این مرکز افرادی که خانواده پذیرش آنها را نداشته یا خانواده‌ای ندارند اسکان و تا مدت شش ماه نگهداری می‌شوند و توسط مددکار و روانشناس آموزش‌های لازم مهارت‌های زندگی، بهداشت فردی و عمومی، پیشگیری از ایدز و … به آنها داده می‌شود تا زمینه بازپیوند اجتماعی و خانواده این افراد فراهم شود.

در این مراسم جواد سلمانی، مدیر بهزیستی شهرستان اصفهان ایجاد مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبود یافتگان را گامی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگشت افراد به جامعه دانست و افزود: حمایت و توانمندسازی بهبود یافتگان یکی از اهداف اصلی بهزیستی است.

این مرکز شبانه‌روزی ظرفیت پذیرش ۲۰ مددجو در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال را دارد.

کد خبر: 71867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =