بورس هفته را صعودی آغاز کرد

 روز شنبه (دوم تیرماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳.۶۷۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با رشد ۲۴۶ واحدی در محدوده ۶۶۵ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸ میلیارد ورقه سهم طی ۲۴۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۱ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی نوری، صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی بوعلی، توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر ثبت و نماد ایران‌خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۶۵ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۳ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۵۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات، صبا فولاد خلیج فارس، پویازرکان آق دره، بیمه سامان، پالایش نفت لاوان و سرمایه‌گذاری پارس آریان بیشترین تاثیر منفی و نماد ایران‌خودرو دیزل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

در حال حاضر شاخص‌های کل و هم وزن در نزدیکی مقاومت‌های کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این مقاومت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها نزولی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.همچنین ارزش معاملات خرد عدد ۲۷۵۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۷ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۷۶۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۲۶۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۹۰۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۴۳۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۱۴۹ میلیارد تومان بود که کاهش ۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۸۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۳۹۶ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۲۴۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۶۴ میلیارد تومان و شیمیایی با ارزش معاملات ۱۴۵ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات ۱۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه هتل با ارزش معاملات ۲۱ میلیارد تومان و گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۱۹ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =