رشد ۳ هزار واحدی بورس

روز سه‌شنبه (۲۲ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳.۲۰۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۸۱ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با افت ۴۵ واحدی در محدوده ۶۷۴ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۲۳۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بوعلی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۹ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۳ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۲۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان و بهمن دیزل پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل و تجلی توسعه معادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد گروه انتخاب الکترونیک آرمان، فولاد هرمزگان جنوب، مدیریت انرژی امید تابان هور و صنایع مادیران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارند و در صورتی که این مقاومت آن‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها نزولی خواهد بود. به نظر می‌رسد بورس تهران این روزها با توجه به وجود دامنه نوسان دو درصدی نوسانات زیادی را پشت می‌گذارد و با این وضعیت باید گفت، رشد پایدار بود منوط به انتخاب دولت جدید خواهد بود. به نوعی بورس در روزهای اخیر گرفتار نوسان شده است.

ارزش معاملات خرد نیز عدد ۳۱۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶ افزایش و نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۳۳۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۴۰۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۴۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۶۹ میلیارد تومان است که کاهش ۶۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۳۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۴۳۲ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه بانکی با ثبت رقم ۴۰۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۲۳۰ میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۸۷ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه بانکی با ارزش معاملات ۴۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه سیمانی با ارزش معاملات ۸۳ میلیارد تومان و گروه اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملات ۲۰ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =