به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، این همایش دو روزه از نهم و دهم خرداد ماه ١٤٠٣ با حضور معاونین خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریتهای درمان عضو شورای منطقه ۴، روسای اداره نظارت و بازرسی معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی، کارشناسان اداره مذکور و روسای سایر ادارات معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی در مرکز ستاد مدیریت درمان با هدف بررسی و بازنگری و به روزرسانی دستورالعملهای نظارت و بازرسی برگزار شد .
در این مراسم مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ضمن خوشامدگویی به همکاران حوزه نظارت و بازرسی از استانهای منطقه چهار شامل اصفهان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، قم و منطقه کاشان خلاصهای از عملکرد و اقدامات مدیریت درمان در سال ۱۴۰۲ را در این همایش ارائه داد و گفت: در بخش درمان مستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی با یک بیمارستان با ظرفیت اسمی ١٩٢ تخت و ١٦٦ تخت فعال و پنج مرکز درمانی سرپایی شامل پلیکلینیک تخصصی شهرکرد، پلیکلینیک تخصصی بروجن، درمانگاه تخصصی شهرکرد، درمانگاه تخصصی فارسان، درمانگاه تخصصی لردگان روزانه پاسخگوی به طور متوسط ١٠ هزار بار مراجعه سرپایی و بستری هستند.
مصطفی فلاحی افزود: در حوزه درمان مستقیم سالیانه در حدود دو و نیم میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ملکی و ۱۷ هزار بستری در بیمارستان امام علی (ع) و در حوزه درمان غیرمستقیم نیز بیش از چهارو نیم میلیون بار مراجعه سرپایی به مراکز طرف قرارداد و ۴۴ هزار مورد بستری در بیمارستانهای دانشگاهی انجام میشود.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست سازمان تامین اجتماعی مبنی برعدالت در دسترسی به خدمات درمانی بیش از ۲۰ هزار متر زمین جهت احداث ٥ مرکز درمانی در شهرستانهای بروجن، اردل، شهرکرد، سامان و شلمزار اختصاص یافته که به فضل و یاری خداوند بزودی عملیات ساخت آنها شروع و مردم استان از این خدمات بهرهمند خواهند شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: مناقصه دو مرکز اردل بروجن انجام شد و درمانگاه شماره یک و سامان و شلمزار نیز مراحل برگزاری مناقصه آن در دست انجام است و با یاری خداوند بزودی وارد فاز عملیاتی خواهند شد.
فلاحی در این همایش درباره چالشهای حوزه نظارت و بازرسی بیان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی همکاران با چالشهای جدی مواجه هستند از جمله عدم همخوانی سیستمهای دانشگاهی با سیستمهای سازمانی که این عدم همخوانی آسیبهای جدی به ما وارد کرده است و باعث بروز تخلفات گسترده در مراکز درمانی و داروخانه ها شده است که همکاران در سراسر کشور با این مسائل درگیر هستند و چه بسا در این مسیر دچار آسیبهای زیادی میشوند. همچنین عدم یکپارچگی سامانههای بازرسی نیز از موارد قابل پیگیری است.
وی در ادامه گفت: تنها راه برطرف کردن این مشکلات ارتقاء و بروز کردن برنامهها و سیستمهای فناوری اطلاعات وافزایش تعاملات نیروهای بازرسی با سایر استانها وتقویت بازوی نظارتی سازمان در استانهاست. نظارتی که با رفع این مشکلات می توان ادعا کرد که از حقوق بیمهشدگان دفاع و از اموال سازمان صیانت کردیم.
نظر شما