بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات خانواده‌محور بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۹۳ نفر از خدمات خانواده‌محور بهزیستی بهره‌مند هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه عباسی افزود: خدمات خانواده محور بهزیستی شامل مراقبت در منزل، ارائه خدمات توانبخشی در منزل، کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری)، کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیارشدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد (کمک هزینه معیشت ماده ۲۷)، کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده و کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت هزار و ۷۱۶ نفر از خدمات مراقبت در منزل و ۱۶ هزار و ۴۹۲ نفر از خدمات توانبخشی در منزل بهزیستی استفاده می‌کنند.

بیش از یک میلیون نفر مستمری توانبخشی دریافت می‌کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری) نیز برای یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۶۶ نفر، کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیارشدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد (کمک هزینه معیشت ماده ۲۷) برای ۲۵۷ هزار و ۸۰۳ نفر، کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده برای ۷۵ هزار و ۱۹۹ نفر و کمک هزینه حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی برای ۳۱ هزار و ۳۱۷ نفر پرداخت می‌شود.

عباسی، فراهم کردن دسترسی به خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل، ارتقاء سطح سلامت و رسیدن به حداکثر استقلال نسبی در عملکرد افراد، عدالت در ارائه خدمات و جبران بخشی از هزینه های زندگی و معیشت و مراقبت گروه هدف، کاهش بار مراقبت و افزایش تاب آوری خانواده و در نهایت حفظ کرامت گروه هدف در خانواده و ارتقای کیفیت زندگی ایشان و فراهم کردن بستر نگهداری و مراقبت از گروه هدف در منزل و در کنار خانواده را از اهداف عمده خدمات خانواده محور برشمرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تشریح خدمات خانواده محور بهزیستی پرداخت و گفت: مرکز مراقبت در منزل، مرکزی است که خدمات مراقبتی بهداشتی و اقدامات ساده توانبخشی را زیر نظر کارشناس تخصصـی علوم توانبخشـی و مراقبت، توسـط مراقبـان آموزش دیـده و بـا مشـارکت اعضـای خـانوار(خـانواده) به فرد با معلولیت، بیمار روانی مزمن و سالمند معلول با درجه شدت معلولیت شدید تا خیلی شدید، ارائه می دهد.

عباسی اضافه کرد: مرکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل، مرکزی است که با اعزام اعضای تیم توان‌بخشی به منزل گروه هدف واجد شرایط اعم از افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و آسیب نخاعی، سالمندان، افراد با اختلال هوشی رشدی و بیماران روانی مزمن، خدمات توان‌بخشی، مشاوره ای و پیگیری درمان را به فرد ارائه ‌می‌کند.

وی افزود: کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری) نیز کمک هزینه ای مسـتمر(ماهانه) است که به منظور جبران بخشی از هزینه های زندگی و معیشت، به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، تعلق می گیرد و کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیارشدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد (کمک هزینه معیشت ماده ۲۷)، کمک هزینه ای مستمر(ماهانه) است که به عنوان کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسـیار شدیـد یا شدید فاقد شـغل و درآمد تحت پوشـش سازمان بهزیستی، پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت در خانواده نیز گفت: این مورد نیز کمک هزینه‌ای مسـتمر(ماهانه) است که توسط سازمان بهزیستی کشور با هـدف کمک به ارتقای سلامت فرد دارای معلولیت شدیـد و خیلی شدیـد و معلولیت های چنـدگانه که قادر به انجام فعالیت های روزمره زنـدگی نیست و افزایش امکانـات مراقبتی مورد نیـاز، به فرد دارای معلولیت یا سـرپرست، همسـر یا قیم وی، پرداخت می‌شود.

کد خبر: 71144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =