رشد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی ۴ برابر رشد بیمه‌شدگان

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بر اساس داده های آماری رشد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان ۴ برابر رشد بیمه‌شدگان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، جواد یزدانی، مدیرکل تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی نسبت بین تعداد بیمه‌شدگان به تعداد مستمری‌بگیران است و بر اساس آمار یکساله پایان سال ۱۴۰۲ رشد مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی استان ۴ برابر رشد تعداد بیمه‌شدگان است.

یزدانی افزود: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی شامل دو دوسته بیمه‌شدگان اصلی و بیمه‌شدگان تبعی است که بیمه شده اصلی در واقع فردی است که با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، حق استفاده از مزایای مندرج در قانون سازمان بیمه‌گر را دارد؛ از سوی دیگر بیمه شده تبعی نیز شخص یا اشخاصی هستند که به تبع سرپرستی یا کفالت بیمه‌شده اصلی، از مزایای مقرر در این قانون می‌توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان در یکساله ۱۴۰۱ برابر ۱۰۷ هزار و ۶۵۷ نفر بوده است که در پایان سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۱۰ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است یعنی رشدی برابر ۲.۴۷ درصد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: بیمه‌شدگان تبعی تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان در پایان سال ۱۴۰۲ رقم ۱۸۲ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است.

یزدانی تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش استان در یکساله ۱۴۰۱ را برابر با ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد با رشد ۸.۲۸ درصد به عدد ۳۰ هزار و ۲ نفر در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: تعداد بیمه پردازان اجباری یا همان کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته ۷۵ هزار و ۷۵۷ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی اسفند ۱۴۰۱ برابر ۶.۵۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی درباره جمعیت کل تحت پوشش تامین اجتماعی استان خراسان شمالی نیز گفت: تعداد ۱۱۰ هزار و ۳۱۲ نفر بیمه شده اصلی، ۱۸۲ هزار و ۵۱۳ نفر بیمه شده تبعی، ۳۰ هزار و ۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۲۶ هزار و ۴۹ نفر مستمری‌بگیر تبعی در مجموع جمعیت ۳۴۸ هزار و ۸۷۶ نفری تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 70641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =