بهره‌مندی ۹۰۰ مددجو از آموزش‌های خودمراقبتی بهزیستی اردبیل

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۹۰۰ نفر از دختران و زنان در این استان از محتوای آموزشی کاربردی خودمراقبتی از آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز پروین با بیان این مطلب گفت: این طرح با هدف آگاه‌سازی زنان و دختران از مراقبت‌های اولیه روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای برای دختران نوجوان ۱۳- ۲۰ سال و زنان جوان ۲۰- ۴۰ سال اجرا شد.

وی افزود: تمرکز اصلی این طرح بر موضوع خودمراقبتی است و خودمراقبتی، روشی کاملا آموختنی به روشی آگاهانه است که هر فرد برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی است و موجب افزایش کارآیی افراد جامعه و کسب مهارت‌های اجتماعی و فردی می‌شود.

وی بیان کرد: کسب دانش و اطلاعات مفید و افزایش سواد خودمراقبتی زنان و دختران بسیار اهمیت دارد و سبب مصونیت آنها از مسائل و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی و روانی می‌شود.

بیش از ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر: 70618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =