مهلت سه روزه برای دریافت شناسه یکتا توسط صاحبان کسب و کار

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از برچیده شدن بساط پروانه‌های کاغذی در این استان خبر داد و گفت: صاحبان کسب و کار برای دریافت شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند و بعد از این تاریخ مبنای ارائه خدمات تنها شناسه یکتا خواهد بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یعثوب نژادمحمد در این باره افزود: فعالان اقتصادی برای دریافت شناسه یکتا و تبدیل مجوزهای کسب و کار کاغذی به مجوزهای الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند و اگر تا مهلت مقرر اقدامی در این زمینه انجام ندهند از سوی دولت به عنوان فعال اقتصادی شناخته نمی‌شوند.

وی ادامه داد: از ۲۵ اردیبهشت ماه به بعد تمام مجوزهای کاغذی باطل خواهد شد وارائه خدمات بانکی و مالیاتی، امکان تمدید، توسعه و اصلاح مجوز برای دارندگان مجوزهای قدیمی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل یکی از ساز و کارهای مهم و اساسی برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را تسهیل در سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: شناسایی قوانین مخل کسب و کار ، تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، تامین زیرساخت‌ها و کاهش فرایندهای کار از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که از ۱۴۰۱ در استان اردبیل شروع شده است.

وی افزود: صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و تکلیف تاریخی از سال ۱۴۰۱ شروع شده و به زودی جشن پایان پروانه‌های کاغذی در این استان برگزار خواهد شد.

نژاد محمدی با بیان اینکه امروز شرایط صدور محوز برای یک هزار و ۷۰۰ فعالیت اقتصادی در درگاه ملی مجوزها فراهم شده است، بیان کرد: تمامی دستگاه‌های صادرکننده مجوز و استعلام مکلف هستند شرایط، هزینه و زمان فرایند انجام کار را به این درگاه ارسال کنند.

وی درباره زمان صدور مجوز از طریق درگاه ملی هم گفت: درخواست مجوزها در کمتر از سه روز کاری ثبت می شود. برخی از مجوزها که با سرمایه‌گذاری ارتباط داشته و نیازمند استعلام است، از سه روز کاری تا حداکثر سه ماه قابل صدور است و اگر دستگاه صادر کننده تعلل کند، خود به خود از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۷۲ مورد درخواست انجام و بیش از ۵۰ مجوز صادر شده است گفت: اگر مطالبه یا شرط اضافه از درخواست‌کنندگان مجوز درخواست شود، به عنوان جرم از طریق دستگاه صادرکننده مجوز تلقی می‌شود و دستگاه‌های نظارتی با هرگونه درخواست و رفتار غیر قانونی برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور دو میلیون و ۴۰۰ هزار پروانه کاغذی باید تبدیل به پروانه الکترونیکی شود، مدارک لازم برای صدور شناسه یکتا را شناسه صنفی، کارت ملی و کدپستی ذکر کرد و افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق تلفن همراه هوشمند و یا با مراجعه به میز خدمت موجود در اتاق‌ها و اتحادیه‌ها در کمتر از دودقیقه با ثبت اطلاعات خود، شناسه یکتا دریافت کنند.

نژاد محمدی بیان کرد: در این استان ۴۱ هزار پروانه کاغذی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار فقره تبدیل به شناسه شده و تقاضا داریم فعالان اقتصادی در فرصت باقی مانده نسبت به تبدیل مابقی پروانه‌ها هم اقدام کنند.

وی افزود: از ۲۶ اردیبهشت ماه جاری هر گونه خدمات دولت از جمله خدمات بانکی ، قضایی و سایر خدمات به صورت هوشمند و از طریق شناسه یکتا ارائه خواهد شد و از این تاریخ به بعد کاغذ و کپی مدارک ملاک نخواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل در ادامه شفاف‌سازی فعالیت‌ها، کاهش هزینه و زمان از مزایای اخذ مجوز از درگاه ملی ذکر کرد و گفت: از ۲۶ اردیبهشت امسال توسعه فعالیت و تمدید پروانه با شناسه یکتا ممکن خواهد بود.

وی در عین حال گفت: گاهی صحبت‌ها و شایعاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دریافت این شناسه مبنای دریافت مالیات خواهد بود ولی این موضوع هیچ ربطی به تغییر مبنای مالیات صاحبان کسب و کار ندارد.

کد خبر: 70585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =