کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در استان گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از انجام سالانه ۱۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان خبر داد و گفت: با  اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی، حوادث ناشی از کار ۱۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، سیاوش آقاجانی در همایش تجلیل از کارگران نخبه و گروه های کار و واحدهای نمونه استان گیلان، از انجام سالانه ۱۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان خبر داد و بیان کرد: هفت هزار بازرسی به صورت دوره ای و مستمر و طبق برنامه بوده که شامل نظارت بر حق و حقوق کارگران و ایمنی آنهاست و مابقی به صورت موردی انجام می‌شود و مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور و اتباع و حوادث ناشی از کار و... است.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی برای ۴۴ هزار نفر ساعت به کارگران و کارفرمایان و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها آموزش ارائه کردیم، گفت: سال گذشته ۱۵۰ کارفرمای متخلف را به دادگاه معرفی کردیم، برآیند اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه ایمنی اعم از آموزش و نظارت و معرفی به دادگاه و بازرسی و... کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار بوده که به دنبال حفظ این روند هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تامین انرژی صنایع و واحدهای تولیدی(برق و گاز) را یکی از مطالبات کارفرمایان دانست و اضافه کرد: در صورت به حداقل رسیدن قطعی‌ها، شاهد رونق تولید در واحدهای صنعتی خواهیم بود.

آقاجانی، مهمترین معیار امنیت شغلی را رونق کارگاه ها دانست و تاکید کرد: امنیت شغلی صرفا قرارداد دائم نیست و اگر کارگاه ها رونق داشته باشند، امنیت شغلی نیز افزایش پیدا می‌کند. ‌دولت سیزدهم در راستای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و رونق کارگاه ها، تلاش قابل قبولی داشته است.

وی کاهش نرخ بیکاری را از دیگر معیارهای امنیت شغلی دانست و ادامه داد: در گذشته کارفرمایان با صف طولانی از متقاضیان کار مواجه بودند، اما اکنون به دنبال حفظ نیروی کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برنامه های دولت سیزدهم در راستای اشتغال، منجر به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور شده است، بیان کرد: نرخ بیکاری گیلان حدود سه درصد کاهش داشته و در مقابل، شاهد رشد مشارکت اقتصادی گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ اشتغال فارغ التحصیلان را در دستور کار داریم، افزود: متاسفانه بازار کار به دلیل عدم تناسب جذب دانشجو و نیاز بازار کار، در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی موفق نبوده است ولیکن دولت سیزدهم بر این امر اهتمام دارد و از دستگاه های اجرایی خواسته تا برنامه هایشان را اعلام کنند.

آقاجانی اشتغال فارغ التحصیلان را در بخش های کارآفرینی و تعاونی و کسب و کارهای خرد و... دانست و گفت: شاهد تحقق ۱۰۹ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بودیم و ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

در این مراسم از تعدادی کارگر نمونه، گروه کار و واحد نمونه، کارفرمای سلامت محور و... تقدیر و به ۱۳ واحد برتر نیز نشان اقتصاد مقاومتی اهدا شد.

کد خبر: 70337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =