پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده ۳۰ همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

براساس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی تقدیم مجلس شده است ردیف بودجه مربوط به قانون حمایت از معلولان به صورت یک ردیف اختصاصی دیده شده و برای آن ۱۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

تخصیص ردیف بودجه مجزا سبب می شود منابع دیده شده فقط در مصارفی که در قانون پیش بینی می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ماجرای واریزی‌ها برای برخی مددجویان بهزیستی چه بود؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، گفت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی افزود: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

کد خبر: 70110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =