به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگی سراسر کشور با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی خدمات در قبال خانواده بزرگ تأمین اجتماعی بهویژه بازنشستگان این سازمان، تاکید کرد: تصمیمات مختلف گرفته شده در بخشهای مختلف تأمین اجتماعی باید به اقتضای شرایط و وضعیت سازمان باشد؛ با این حال با توجه به حق و نیازی بازنشستگان، علیرغم همه کارهای انجام شده، باز هم تا ادای حق آنان به صورت مطلوب، فاصله داریم. از این رو در تصمیمات همیشه به این نکته توجه میکنیم که به اندازهای که میدانیم و میتوانیم باید حق مردم را ادا کنیم.
وی افزود: اگر ما بر برخی موضوعات، مثل توسعه خدمات درمانی تاکید داریم، به خاطر این است که آن را حق بیمهشدگان و بازنشستگان میدانیم و لذا به اندازهای که میتوانیم باید به ادای آن توجه کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در ۲ سال اخیر مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت با کیفیت مناسبی پرداخت شده و از این علاوه بر تسویه بدهی بانکی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان به نظام بانکی، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز سرمایهگذاری انجام شد. همچنین با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سالجاری سازمان، این مبلغ نیز به بخش سرمایهگذاری میرود تا به این شکل بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری جدید در این دوره صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: بخش بزرگی از این توفیقات به خاطر اهمیت دادن به خدمات و برآوردن حق و حقوق دیگران است. باور ما این است که تأمین اجتماعی هر خدمتی به بازنشستگان کرده چندین برابر آن خیر و برکات از قبال آن را دریافت کرده و این خیر و برکت به آیندگان هم میرسد.
در ادامه این دیدار همچنین نمایندگان کانون عالی بازنشستگی سراسر کشور با اشاره به خدماتی نظیر افزایش سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان، سفرهای زیارتی طرح کرامت رضوی، افزایش مبلغ تسهیلات بازنشستگی و برگزاری المپیادهای ورزشی بازنشستگان از توسعه خدمات تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید نسبت به این قشر و توجه ویژه به مسائل دوران بازنشستگی تقدیر کرده و به طرح پیشنهادات، موضوعات و مباحث خود پیرامون بازنشستگان پرداختند.
نظر شما