رئیس شعبه (۱۸) تأمیناجتماعی با اشاره به اهمیت فهرست یا لیست هوشمند حقبیمه برای سازمان تأمیناجتماعی و کارفرمایان، اجرای کامل ماده (۳۹) قانون تأمیناجتماعی را یکی از مهمترین رویکردهای پروژه فهرست (لیست) هوشمند حقبیمه دانست.
او اضافه کرد: «این رویه علاوه بر فراهم کردن امکان اطلاع کارفرما از اطلاعات درست و پردازش شده لیستهای ارسالی به شعبه، حقوق بیمه شده جهت بهرهمندی از دستمزد صحیح مشمول بیمه و اعلام مغایرتهای لیست موردنظر، مهلت شش ماه و جلوگیری از افزایش مبالغ و تخصیص جرائم دیرکرد و کسری پرداخت را فراهم خواهد کرد.»
تسهیل دسترسی کارفرمایان
عابدیروش گفت: «در واقع مهمترین و اصلیترین هدف هوشمندسازی لیستهای ارسالی کارفرما، هوشمندسازی نحوه محاسبه و پردازش لیست توسط کارفرماست. همچنین فرایند فنی و ریاضی لیست که پیش از این توسط کاربر شعب و بدون دسترسی کارفرما انجام میشد، در لیست هوشمند توسط سیستم و با اطلاع کارفرما انجام میگیرد. در صورت تأیید پردازش، لیست توسط کارفرمایان به شعب ارسال میشود.»
رئیس شعبه (۱۸) تأمیناجتماعی تهران افزود: «با توجه به محاسبه همزمان مغایرت و جرائم دیرکرد، لیست حقبیمه صحیح بهصورت روشمند توسط کارفرما از طریق سیستم ارسال میشود و در صورت دیرکرد ارسال لیست، حقبیمه جرائم همزمان با پرداخت حقبیمه ماه جاری محاسبه و دریافت میشود.»
او در ادامه توضیح داد: «رویه اشاره شده در انباشت بدهیهای کارفرمایان به تأمیناجتماعی، ایجاد نارضایتی در شرکای اجتماعی سازمان و در نهایت تسریع وصول مطالبات تأمیناجتماعی تأثیر بسزایی دارد. همچنین کارفرما با اطلاع از تضعیف حقوق بیمهشده و بهرهمندی از سوابق پرداخت حقبیمه، مبادرت به پرداخت حقبیمه صحیح و بهموقع میکند.»
خدمات هوشمند و غیرحضوری
این کارشناس بیمههای اجتماعی در ارتباط با مزایای ارائه خدمات هوشمند و غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی به شرکای اجتماعی بهویژه جامعه کارفرمایی گفت: «با توجه به رویکرد جوامع در هوشمندسازی خدمات و فرایندهای سازمانی، تأمیناجتماعی نیز جهت کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی (es.tamin.ir) اقدام کرده است. این سازمان یکی از مهمترین فرایندهای بیمهای در قالب ارسال لیست حقبیمه توسط کارفرما را با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و استفاده بهینه از نیروی انسانی در راستای بهروزرسانی سایر فرایندها، سهولت پرداخت حقبیمه، افزایش آگاهی و اطلاعات بیمهشدگان تحقق میبخشد.»
عابدیروش ادامه داد: «با ایجاد اعتماد به سیستم محاسبه حقبیمه و پرداخت آن توسط شرکای اجتماعی سازمان، وصول مطالب سازمان با سرعت و کیفیت بیشتری انجام میگیرد و امکان خدماترسانی هرچه بهتر به جامعه کارفرمایان و بیمهشدگان فراهم میشود.»
نظر شما